Conform sursei citate, în perioada ianuarie – iunie 2017, prin intermediul canalelor româneşti de YouTube, au fost postate 61.504 videoclipuri, vizualizate de aproape 3,7 miliarde de ori. În acelaşi timp, în primul semestru al anului în curs, materialele video postate au primit 8,4 milioane de comentarii şi au fost votate pozitiv de circa 95 de milioane de ori. Totodată, aceleaşi clipuri au primit 3,96 milioane voturi negative.
Per total, la sfârşitul primului semestru din 2017, numărul total al abonaţilor la canalele YouTube româneşti s-a situat la 95,841 milioane, mai mult cu 28% în comparaţie cu cifrele consemnate în ianuarie, anul curent.
În topul numărului de abonaţi ai canalelor YouTube, cele ale vloggerilor generalişti se află pe a doua poziţie, cu 25,4% din total (24,3 milioane de abonaţi), la mică distanţă de cele ale publisherilor muzicali (24,7 milioane de abonaţi, echivalentul a 25,8% din total). Pe poziţia a treia a clasamentului de situează categoria Artişti/Muzicieni, cu 16,02 milioane de abonaţi, iar pe locul 4 "Conţinut gaming" (12,81 milioane de abonaţi).
La polul opus se clasează segmentul "Publisheri ştiri", cu un număr de 247.777 de abonaţi.
Perioada analizată de portalul Zelist.ro este ianuarie – iunie 2017, iar categoriile pentru care au fost generate date si statistici sunt următoarele: vloggeri, top content vloggeri, muzică, top content muzică, totaluri, distribuţie după conţinut şi top 500/categorii.
Analiza TOP 500 se referă la cele mai importante comunităţi create în jurul canalelor de YouTube (în ordinea numărului de abonaţi). Au fost excluse din analiză acele canale iniţiate de români, dar care, prin natura conţinutului lor şi a limbii de comunicare, au adresabilitate globală.
AGERPRES