Nicușor Dan ar vrea metroul la Capitală
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a declarat joi că ar fi de acord să preia metroul de la Ministerul Transporturilor. Asta, cu condiția ca Guvernul să asigure finanțarea subvenției necesare.
Edilul a subliniat că pentru acest lucru este necesară încredere reciprocă, iar el nu mai are încredere în actuala guvernare.
Nicușor Dan a comentat, într-o conferință de presă, declarația ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta spusese că este dispus să transfere metroul către Primăria Capitalei, împreună cu bugetul aferent.
“Sintagma asta, cu tot cu buget, e ceva foarte recent. Am mai avut discuţia asta acum doi ani, acum trei ani şi sintagma asta cu tot cu buget nu exista. După asta trebuie să avem şi o încredere în Guvernul României că ne dă bani.
Anul trecut am avut, aşa cum am avut în fiecare an, 50% din impozitele pe salarii ale bucureştenilor şi dintr-o pocnitură de degete, anul ăsta avem 47% şi judeţele au şi 2% pentru cultură, noi nu avem şi deodată ne trezim fără 600 de milioane de lei.
De principiu, da, dacă guvernul îşi asumă să ne dea banii pe subvenţia pentru metrou, suntem interesaţi de asta. Dar trebuie să existăm încredere şi eu n-am încredere”, a afirmat primarul Capitalei.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la Digi 24 că de doi ani s-a oferit să transfere metroul către Primăria Capitalei. El a spus că transferul s-ar face chiar cu „toate sumele de la buget”. În ciuda încercărilor, primarul general nu i-a răspuns.
”De doi ani spun lucrul ăsta. Este un «Nu», când nu primeşti răspuns”, a declarat Grindeanu.
Vin trenuri noi
În altă ordine de idei, Metroul București va primi trenuri noi. Primul tren nou destinat Magistralei 5 a metroului din Drumul Taberei va fi expediat din Brazilia spre România pe 22 februarie. Se așteaptă să ajungă cel mai devreme la sfârșitul lunii martie.
Al doilea tren este programat să plece pe 28 martie și să sosească, în cel mai bun caz, la sfârșitul lunii aprilie.
Aceste trenuri noi de metrou sunt transportate pe cale maritimă până la Hamburg. De acolo, vor continua călătoria cu trenul către București. După sosire, acestea nu vor fi introduse imediat în circulație cu călători. Va urma un proces extins de testare și recepție.
În cadrul acestuia, capul de tren va parcurge 10.000 km, iar celelalte trenuri câte 2.000 km fiecare. Într-o estimare anterioară, Metrorex a indicat că, de la momentul livrării primului tren, vor trece 8 luni până când acesta va putea fi pus în circulație publică.