Podul Giurgiu-Ruse 2 ar putea fi dat în folosință în 2030

Potrivit presei din Bulgaria, s-au obținut fondurile necesare pentru realizarea unui al doilea pod peste Dunăre, care va lega orașele Ruse și Giurgiu.

Proiectarea podului ar putea fi finalizată până în 2026, moment în care construcția efectivă ar putea să demareze.

Guvernatorul orașului Ruse, Dragomir Draganov, a făcut acest anunț, potrivit informațiilor transmise de agenția bulgară de presă BTA.

giurgiu ruse
SURSA FOTO: gandul.ro

Comisia Europeană a aprobat o finanțare de 2,5 miliarde de euro pentru construcția noului pod

Proiectul a primit aprobarea Comisiei Europene pentru o finanțare de 2,5 miliarde de euro. Coordonarea acestuia va fi asigurată de partea română, potrivit presei din Bulgaria.

În august 2024, CNAIR a demarat procedura de licitație pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (SF) necesar construcției celui de-al doilea pod ce va conecta Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria).

Termenul pentru depunerea ofertelor pentru acest contract este 21 ianuarie 2025, conform informațiilor disponibile în SEAP.

Studiul de fezabilitate va fi finalizat în termen de 23 de luni de la semnarea contractului.

Scopul principal al proiectului este de a optimiza eficiența rețelei de transport între România și Bulgaria, având în vedere și îmbunătățirea conectivității regionale.

De asemenea, se urmărește facilitarea traficului de marfă pe podul ce va lega Giurgiu de Ruse, conform informațiilor furnizate de CNAIR.

Implementarea acestui proiect va contribui la scurtarea timpului de așteptare la punctele de frontieră, facilitând astfel circulația pe axa nord-sud a Europei, în contextul geopolitic actual.

După aprobarea documentației de atribuire, CNAIR va difuza Anunțul de Participare pentru contractul de proiectare, care va include și termenul pentru depunerea ofertelor.

Între cele două poduri ce traversează Dunărea, care leagă România de Bulgaria, se află o distanță de 287 de kilometri.

Linia de frontieră dintre România și Bulgaria, care include secțiuni fluviale, terestre și maritime, măsoară 631 de kilometri. Cele două țări sunt conectate prin șase puncte de trecere a frontierei.

Podul Giurgiu-Ruse I, construit după 7 decenii

Construcția podului Giurgiu-Ruse a avut loc între 1952 și 1954, după mai bine de 70 de ani de negocieri între România și Bulgaria.

În acea perioadă, România se afla sub influență sovietică. Finanțarea și proiectarea podului au fost asigurate de Uniunea Sovietică, în timp ce lucrările de construcție au fost realizate de muncitori români. Materialele necesare au fost furnizate de Ungaria, Polonia și Cehoslovacia.