A început vânzarea primului taxi zburător, EH216-S
Producătorul chinez de drone EHang Holdings a început să își vândă modelul de taxi zburător EH216-S pe Taobao pentru 2,39 milioane de yuani (332.060 de dolari), arată Reuters.
EHang a obținut certificarea aprobării de siguranță din partea autorității aviatice din China în octombrie.
Certificarea de la Administrația Aviației Civile din China (CAAC) este pentru modelul 216-S al EHang, o dronă cu 16 rotoare care poate transporta doi pasageri la o viteză de 130 de kilometri pe oră, la o distanță maximă de 30 de kilometri.
Este primul vehicul de acest tip cu decolare și aterizare verticală electronică (eVTOL) care primește certificare de tip din partea (CAAC).
Vehiculul a efectuat un zbor demonstrativ în Costa Rica. Aeronava a efectuat demonstrația într-o stațiune balneară din această țară latino-americană, precizează EHang.
„Suntem convinși de beneficiile enorme pe care tehnologia EHang [de mobilitate aeriană urbană] le poate aduce în America Latină și suntem hotărâți să continuăm să colaborăm îndeaproape cu părțile interesate din regiune, pentru ca acest nou mijloc de mobilitate aeriană să fie accesibil tuturor celor de pe continent”, a declarat Victoria Xiang, COO al EHang Europa și America Latină.
Veniturile companiei chineze au crescut spectaculos
Primele livrări ale aeronavei sale autonome cu două locuri au stimulat veniturile EHang în al patrulea trimestru al anului 2023. Astfel, veniturile totale în 2023 au fost de 117,4 milioane RMB (16,3 milioane de dolari), ceea ce reprezintă o creștere de 165% față de 2022.
Pierderile operaționale de 296,3 milioane RMB au fost reduse cu 2,5 la sută, în contextul în care compania începe livrările vehiculului.
În al patrulea trimestru al anului 2023, EHang a lansat parteneriate public-private care acoperă primele operațiuni comerciale ce vizează EH216-S în mai multe orașe chineze, inclusiv Shenzhen, Guangzhou, Hefei și Wuxi. Anterior, a semnat un acord de cooperare cu Guangzhou Automobile Group și cu zona economică a aeroportului din Guangzhou, care acoperă dezvoltarea așa-numitei economii de joasă altitudine și a producției inteligente.
Jucători importanți din industria aeronautică și auto, precum Boeing, Embraer, Airbus, United Airlines, Toyota Motor Corp și Stellantis, se numără printre companiile care investesc bani în sectorul nou-născut al eVTOL.
Însă cerințele de reglementare au reprezentat una dintre cele mai spinoase probleme pentru acest sector, având în vedere cerințele stricte de siguranță, în special pentru operarea în medii urbane dense, precum și preocupările legate de zgomot și poluare.
În China, AutoFlight și XPeng Inc. dezvoltă, de asemenea, vehicule în spațiul eVTOL.