În ultimii ani, Codul Rutier din România a venit cu tot felul de noutăți. Conducătorii auto care și-au luat permisul în urmă cu mai mulți ani sunt total nefamiliarizați cu aceste noi semne de circulație. Tu știi ce înseamnă indicatorul de mai sus?
În ultimii ani, Codul Rutier din România a venit cu tot felul de noutăți, de la noi reguli de circulație și amenzi mai mari, până la apariția unor noi semne de circulație.
Conducătorii auto care și-au luat permisul în urmă cu mai mulți ani sunt total nefamiliarizați cu aceste noi semne de circulație.
Ce înseamnă, de fapt, acest semn de circulație?
Spre exemplu, indicatorul pe fond albastru ce are în mijloc semnul „@”. Știți ce înseamnă?
Unii dintre voi, care probabil și-au luat permisul recent au răspuns fără probleme la întrebare, alții au stat puțin pe gânduri.
Ei bine, suntem aici să vă lămurim. Acest indicator se amplasează în apropierea unui centru cu acces la internet, iar indicatorul rutier se poate inscripționa și distanța până la locul respectiv.
Apare un nou marcaj rutier în România! Cei care nu-l respectă pot rămâne fără permis
Şoferii din Bucureşti se vor confrunta, cât de curând, cu un nou marcaj rutier în trafic, despre care cel mai mulţi dintre ei nu au auzit vreodată. Care este noul marcaj din Codul Rutier?
Se schimbă regulile de oprire la semafor, iar conducătorii auto care nu respectă noile reguli pot rămâne fără permis, dar şi vor plăti şi o amendă usturătoare.
Noul marcaj de numeşte „Bike Box”, iar Comisia Tehnică Rutieră din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti l-a aprobat încă din 2021. Autorităţile din Capitală s-au inspirat după modelul folosit deja de mai mulţi ani în Germania sau Austria.
Marcajele „Bike Box” vor apărea pentru început pe marile bulevarde şi au drept scop încurajarea mobilității și deplasării alternative în Bucureştiul sufocat deja de maşini.
Noul marcaj rutier va fi de forma unui pătrat, în mijlocul căreia este desenată o bicicletă. Acest pătrat va fi pe partea carosabilă, la capătul benzilor de circulaţie, în dreptul semaforului.
Acest „Bike Box” ar putea fi eventual vopsit în verde, iar chenarul în galben-reflectorizant, aşa cum este în alte ţări, pentru vizibilitate şi în timpul nopţii.
Marcajul rutier va avea o lungime de trei metri, astfel că şoferii care opresc la semafor vor fi obligaţi să oprească cu trei metri în spate faţă de cum o fac în acest moment. Persoanele care circulă pe bicicletă sau trotinetă vor aştepta culoarea verde a semaforului în acest „Bike Box” şi vor porni cu câteva secunde înaintea şoferilor, astfel că vor putea traversa intersecţiile aglomerate în siguranţă.