O școală din Olanda a interzis accesul părinților la notele elevilor

O școală secundară din Olanda a blocat accesul părinților la notele elevilor timp de un trimestru întreg din dorința de a reduce presiunea făcută asupra elevilor de a obține rezultate școlare cât mai bune.

În Olanda, se folosește o aplicație mobilă cu ajutorul cărora părinţii pot afla imediat notele copiilor. Din nefericire, această aplicație mobilă doar sporește stresul în rândul elevilor. Stijn Uittenbogaard, profesorul de economie al acelei școli, a intervievat 500 de elevi despre această aplicație mobilă și despre relația lor cu părinții lor, când vine vorba de notele lor.

Acesta a descoperit că, atunci când părinții verificau aplicația mobilă în mod regulat, copiii își evaluau stresul cu 2,7 din 5, unde 1 înseamnă „deloc stresat”, iar 5 înseamnă „foarte, foarte, foarte stresat”. Cei ai căror părinți nu le verificau constant notele au raportat un nivel de stres de nivel doi.

„Această presiune ca elevii să obțină rezultate este, în opinia mea, un lucru mai nou. Când eram eu la școală, exista un raport de patru ori pe an, dar în rest puteai să le spui părinților când și ce doreai.

Acum, părinții pot primi o notificare push pe telefoanele lor: «Hei, copilul dvs. a primit o nouă notă», iar copilul este întâmpinat acasă de părinții săi, gata pentru o conversație pe acest subiect. Acest lucru este îngrozitor”, a explicat el.

După ce a discutat rezultatele obținute cu directorul şcolii, conducerea școlii a propus o pauză de o lună privind comunicarea notelor părinților elevilor. Geert Looyschelder, directorul școlii, care predă de 40 de ani, consideră că anxietatea elevilor legată de notele lor domină dezvoltarea abilităților lor de viață, precum empatia și flexibilitatea.

„Metoda Montessori a fost de a da elevilor responsabilitate și proprietate asupra alegerilor pe care le fac în procesul lor de învățare.

Faptul că părinții se uită peste umărul elevului provoacă doar stres. În sistemul nostru educațional, spunem mereu: «Ai dreptul să faci greșeli. Așa înveți»”, a reamintit el.

95% dintre părinți au fost de acord

Lobke Vlaming, directorul asociației naționale a părinților olandezi „Ouders en Onderwijs”, a spus că reacțiile la proiectul-pilot au fost pozitive. 95% dintre părinți au fost de acord, dar consiliul părinților a insistat asupra unei suspendări a accesului la notele elevilor pentru zece săptămâni.

„De ceva timp auzim despre îngrijorările părinților cu privire la presiunea de a performa și, de asemenea, despre viața privată a copiilor. Poate că elevii au dreptul ca toată lumea să aibă acces la informaţii despre ei.

Și o astfel de aplicaţie nu ar trebui să înlocuiască o conversație între școală și părinți, dacă lucrurile nu merg atât de bine, pentru că uneori părinții află acest lucru foarte târziu”, a spus ea.

Această școală nu este singura instituție de învățământ care vrea ca părinții să pună mai puțină presiune pe copii lor când vine vorba de notele lor, totul într-o perioadă în care rezultatele elevilor din Olanda la matematică și limbi străine sunt în scădere, sunt prea puțini profesori și există un număr tot mai mare de elevi care au abandonat școala.