A devenit deja obligatoriu. Dispozitivul pe care toate mașinile trebuie să-l aibă la bord

sofer, masina, permis de conducere

SURSĂ FOTO: Dreamstime

Mașinile trebuie să îl aibă la bord. A devenit obligatoriu din 1 iulie. Noua lege privind limitarea vitezei va schimba modul în care oamenii conduc pe drumurile publice.

Începutul lunii iulie aduce o schimbare majoră: toate mașinile noi vândute în Europa trebuie să aibă limitatoare de viteză, după ce legislația a fost adoptată de Uniunea Europeană în 2022.

Deși Regatul Unit nu mai face parte din UE, asta nu înseamnă că britanicii nu sunt afectați, scrie Ladbible.

Noua legislație privind limitele de viteză (sistemul ISA) va avea un efect semnificativ asupra șoferilor din Marea Britanie. UE estimează că decizia va reduce accidentele cu circa 30% şi va salva astfel aproximativ 25.000 de vieţi în primii 15 ani de la implementare.

Multe dintre mașinile cumpărate de britanici sunt din Europa. Având în vedere că toate aceste vehicule vor fi afectate de modificarea legii, și cele care vor fi expediate în Regatul Unit vor avea limitatoare de viteză.

Mașinile fabricate în Marea Britanie și vândute în Europa vor trebui să se conformeze legislației UE

Mașinile fabricate în Marea Britanie și vândute în Europa vor trebui,  de asemenea, să se conformeze legislației UE, pentru că guvernul de la Londra nu a dorit să facă notă discordantă.

Sistemul de limitare a vitezei va fi inclus în mașinile noi comercializate în Uniunea Europeană începând cu 1 iulie, urmărind detectarea și avertizarea șoferului în cazul depășirii vitezei legale.  

Șoferii vor fi atenţionaţi că încalcă legea, prin sunet şi efect vizual, până când vor încetini sub imita legală

Prin sistemul de limitare de viteză, şoferii vor fi atenţionaţi că încalcă legea, prin sunet şi efect vizual, până când vor încetini sub imita legală.

În cazul Marea Britanii, cei care și-au cumpărat și înmatriculat deja o mașină din Europa nu intră în categoria celor afectați de noua lege.

Cu toate acestea, vehiculele neînmatriculate aflate în magazinele dealerilor auto de pe tot teritoriul țării vor trebui să aibă limitatoare de viteză montate,

Începând cu 7 iulie, mașinile vândute în Marea Britanie vor trebui să implementeze această tehnologie.

Ce este sistemul ISA și cum funcționează

Acest limitator de viteză este un sistem Intelligent Speed ​​Assistance. Folosește camere de recunoaștere a semnelor și GPS pentru a afla limita de viteză pe drum și cât de repede merge un vehicul.

ISA vine în trei variante de interferență, astfel încât ar putea schimba modul în care oamenii se comportă la volan.

Primul și cel mai discret este ISA „consilier” care va spune pur și simplu dacă ați depășit limita de viteză. Este complet diferit de ceea ce fac deja multe sisteme de navigare prin satelit.

Apoi există ISA „de susținere” care face toate acestea, dar, în același timp, împiedică un conducător auto să pună piciorul pe pedala de accelerație, dacă detectează că a depășit limita.

În cele din urmă, cel mai intruziv este un sistem de „intervenție” care reduce puterea motorului dacă depășești viteza, reducând-o treptat, până când readuce mașina la limita de viteză legală.

Experții germani atrag atenția că șoferii ar trebui să fie conștienți de anumite inconveniente legate de sistemul ISA din mașini. Există posibilitatea ca sistemul să trimită semnale sonore iritante din greșeală.

Profesorul Andre Seeck, director al Institutului Federal de Cercetare a Autostrăzilor (BASt) și fost președinte al EuroNCAP, a explicat într-un interviu pentru heise.de că sistemul obligatoriu ISA întâmpină anumite probleme.

Una dintre acestea este legată de actualizarea hărților în dispozitivele de navigație. 

La mașinile noi, această actualizare durează în prezent aproximativ un an și jumătate. Din acest motiv, există riscul ca sistemele de avertizare să nu funcționeze întotdeauna corect, conform 24auto.de.

Neajunsurile sistemului ISA

Informațiile nesigure privind limitele de viteză pot afecta funcționarea sistemelor ISA, datorită semnelor lipsă, vandalizate, alterate sau deteriorate, poziționării incorecte a semnelor, condițiilor meteo adverse sau limitărilor de viteză complexe și ambigue.