Mai precis, noua legislație prevede că imaginile surprinse de camerele de bord nu vor mai constitui probă în instanță. Totodată, șoferii pot primi și amenzi usturătoare, în funcție de modul în care sunt folosite înregistrările și de tipul camerei de bord.

Mai mult, șoferii care lucrează la companiile de transport al persoanelor și care folosesc camere de bord pentru propria siguranță încalcă legislația, conform noilor norme GDPR.

Totuși, această categorie poate face însă o excepție dacă aparatul este la vedere, iar prezența acestuia este semnalată corespunzător în afara autoturismului.

De asemenea, șoferii riscă sancțiuni suplimentare dacă postează imagini surprinse de camerele de bord.

„În ceea ce privește situația în care, în traficul rutier, se utilizează o cameră montată în interiorul unui autoturism personal pentru a proba în fața autorităților statului (poliției) și ale asiguratorului eventualele incidente în trafic care ar putea să afecteze o persoană fizică, raportat la scopul declarat, apreciem că situația prezentată intră sub incidența dispozițiilor art. 2 alin. 2 lit. c) din Regulamentul general de protecția datelor”, arată legislația.

Informația momentului pentru șoferii din București

Toți șoferii din București trebuie să știe ce interdicții ar putea intra în vigoare. Parcarea este interzisă în aceste zone, iar cei care vor face acest lucru vor avea de plătit sume care pornesc de la 500 de lei.

Primăria Sectorului 2 a pus în dezbatere publică un proiect care prevede ca șoferii care parchează în locuri interzise să fie taxați cu 500 de lei. Scopul este acela de a elibera trotuarele, dar și benzile ocupate de mașini oprite, fluidizând astfel traficul.

Referitor la suma de 500 de lei, în acești bani intră ridicarea mașinii, transportul și depozitarea. Pentru fiecare zi în plus, șoferii vor plăti separat 150 de lei, se arată în proiectul de la Primăria Sectorului 2.

O situație similară o regăsim și în Sectorul 4, unde afișele de avertizare sunt lipite direct pe parbriz. De cealaltă parte, în Sectorul 3 al Capitalei, de la începutul anului și până în prezent, mai bine de 2.000 de mașini au fost ridicate.

În ceea ce privește situația din Sectorul 6, pentru a putea ține evidența locurilor de parcare, Administrația Sectorului 6 a emis un cod QR pentru fiecare șofer care are un loc de parcare închiriat.