Spus într-un tweet: „Angajații care folosesc în timpul serviciului rețelele sociale costă anual companiile britanice aproximativ 2,25 mld. dolari”, potrivit Morse PLC. Aceeași sursă mai arată că 19% dintre companii permit accesarea rețelelor sociale exclusiv în scopuri profesionale, și că doar 16% permit o utilizare și în scop personal.
Părerile despre efectele (non)benefice ale rețelelor sociale asupra internauților sunt, încă, împărțite. Iată concluziile a două dintre studiile recente pe această temă.
PRO: Mitul că rețelele sociale mai degrabă ar izola utilizatorul înrăit e infirmat de un studiu al Pew Internet&American Life Project, care arată că tehnologia www e mai degrabă un ajutor, nu un obstacol în viața socială offline. Concluzia sa: utilizatorii rețelelor sociale au, în general, un grup mai diversificat de oameni cu care să comunice.
CONTRA: Un studiu Annenberg Center for the Digital Future, din luna iunie, arată că rețelele gen Twitter sau Facebook reduc timpul petrecut cu familia. Potrivit datelor acestuia, indicele celor care spun că petrec din cauza Internetului mai puțin timp cu cei apropiați a crescut de la 11% în 2006 până la 28% anul trecut.