Un pachet de măsuri propus de Guvern, ce îşi propune să lupte împotriva schimbările climatice, a fost adoptat de către Parlament. Printre măsurile incluse se numără sporirea finanţării pentru folosirea transportului public, dar şi taxarea sporită a a emisiilor de CO2 din două domenii-cheie.
Parlamentul federal german a aprobat joi pachetul de măsuri propus de guvernul Angelei Merkel împotriva schimbărilor climatice, după ce un comitet de mediere al celor două camere ale legislativului german, Bundestagul şi Bundesratul, a ajuns la un compromis cu privire la modificările aduse acestui pachet, relatează agenţia DPA.
Bundestagul (parlamentul federal unicameral) a aprobat acest pachet joi, vineri fiind aşteptat şi votul Bundesratului (camera legislativă ce reuneşte landurile). Printre măsurile incluse în acest act se numără sporirea finanţării acordate de guvernul de la Berlin în vederea promovării folosirii transportului public în cele 16 landuri germane. Este avută de asemenea în vedere taxarea sporită din anul 2021 a emisiilor de CO2 în transporturi şi construcţii.
”Lumii îi revine marea misiune de a combate schimbările climatice provocate de om”, a declarat ministrul german de finanţe, social-democratul Olaf Scholz, care a apreciat că prin aprobarea acestei iniţiative Germania îşi asumă un rol de lider al luptei împotriva schimbărilor climatice.
Un program de miliarde fără niciun efect?
La rândul său, Andreas Jung, parlamentar al Uniunii Creştin-Democrate (CDU), consideră că odată cu acest pachet de măsuri ”nodul gordian a fost tăiat”. În schimb, parlamentarul membru al formaţiunii de dreapta radicală Alternativa pentru Germania (AfD) Stephan Brandner consideră că acest program va costa miliarde fără să aibă niciun efect, potrivit Agerpres.
Liderul grupului parlamentar al Verzilor, Anton Hofreiter, crede însă că schimbările aduse acestui pachet nu ar fi fost posibile fără presiunea tinerilor care au protestat în stradă. Totuşi, el a apreciat că, deşi compromisul comitetului de mediere a condus la un preţ al emisiilor de CO2 mai mare decât era prevăzut iniţial, acesta tot nu reprezintă un adevărat progres în acţiunea climatică.
Dar reprezentanţi ai sectoarelor industriale au avertizat că planurile de creştere a costurilor combustibililor fosili va crea o povară suplimentară asupra unor companii. ”Aceste companii au nevoie să afle rapid în mod clar dacă mai au un viitor în Germania”, spune preşedintele camerei germane pentru industrie şi comerţ, Eric Schweitzer. De asemenea, asociaţia contribuabililor germani a cerut sporirea subvenţionării transportului public pentru a compensa viitoarea creştere a preţului la benzină şi motorină.