O asociere de firme și-a adjudecat licitația pentru realizarea Magistralei 1 de metrou din Cluj Napoca. Oferta depusă a fost de 9.059 miliarde de lei, fără TVA, termenul de finalizare al contractului fiind de 96 de luni.
A fost desemnat câștigătorul pentru Magistrala 1 de metrou din Cluj
Primăria Cluj-Napoca a anunțat marți că o asociere de firme a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru realizarea Magistralei de metrou 1. Este vorba de asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport SA – Arcada Company SA.
Oferta depusă de asociere este de 9.059 miliarde de lei, fără TVA.
Potrivit unui comunicat al Primăriei Cluj-Napoca, valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064 miliarde de lei fără TVA, din care 8.666 miliarde de lei valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666 miliarde de lei fără TVA și 398.1 milioane de lei fără TVA valoarea estimată a serviciilor de proiectare.
Durata totală a contractului este de 96 de luni, iar termenul de depunere a ofertelor a fost 28 februarie, fiind depuse două oferte.
Conform primăriei, printre proiectele realizate de ofertantul câștigător se numără construirea Sistemului Feroviar de Transport Public Istanbul Otogar-Bağcılar, proiectarea şi construirea unor linii de metrou în Varşovia.
Magistrala 1 de metrou este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).
Traseul liniei de metrou ușor începe din zona nouă rezidențială din Florești
Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale desfășurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur, iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.
Conform HG nr. 1245/2022 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico economici, finanţarea obiectivului de investiţii va fi asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele componentei de împrumut a PNRR“, de la bugetul de stat în condiţiile stabilite conform legii, de la bugetul local, precum şi din alte surse legal constituite.