A fost desemnat constructorul pentru ultimele tronsoane ale A7. Sorin Grindeanu: Construcția acestora va dura 26 de luni
Ministrul Transporturilor a postat pe Facebook un mesaj prin intermediul căruia anunță că a fost desemnat constructorul pentru ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focșani, cunoscută și drept A7.
Sorin Grindeanu spune că procedurile de semnare a contractelor pot fi demarate în zece zile, dar doar dacă rezultatul licitației nu va fi contestat.
”Câștigătorul desemnat astăzi pentru tronsoanele 2 și 3 (66,9 km) ale Autostrăzii Buzău-Focșani este același constructor român care a semnat contractele pentru tronsoanele 1 și 4 ale aceleiași autostrăzi, în urmă cu două săptămâni”, arată ministrul pe rețeaua de socializare.
Tronsoanele 2 și 3 vor avea peste 30 de kilometri
Ministrul Sorin Grindeanu a mai precizat că Tronsonul 2 începe de la Vadu Pașii până la Râmnicu Sărat și are o lungime de 30,8 kilometri. Valoarea acestuia este de 1,31 miliarde de lei, fără TVA.
Tronsonul 3, spune ministrul Transporturilor, începe de la Râmnicu Sărat până la Mândrești Munteni, având o lungime de 36,1 kilometri. Acesta va avea o valoare de 1,46 de miliarde de lei, tot fără TVA.
”Construcția ambelor tronsoane, finanțată prin PNRR, va dura 26 de luni (2025)”, mai arată ministrul.
Tronsoanele 2 și 3 vor avea împreună 30 de poduri
Șeful de la Transporturi a mai spus că pe tronsonul 2 vor fi construite 12 poduri, printre care și podul peste râul Râmnic și peste DN22, în timp ce pe tronsonul 3 vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste râul Râmna.
”Toate cele 4 tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focșani (Secțiune a A7) vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova”, mai arată ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
Au fost semnnate și contractele pentru execuția lucrărilor de construcție a tronsoanelor 1 și 4
La începutul lunii septembrie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că au fost semnate contractele pentru execuția lucrărilor de construcție a Tronsonului 1 (km 0+000 – km 4+600) Buzău – Vadu Pașii și a Tronsonului 4 (km 71+500 – km 82+440) Mândrești Munteni – Focșani Nord din Autostrada Buzău – Focșani.
Tronsonul 1 – Buzău – Vadu Pășii are o lungime de 4,6 km și cuprinde patru poduri și viaducte și un nod rutier, iar Tronsonul 4 – Mândrești Munteni – Focșani Nord are o lungime de 10,94 km și cuprinde șapte poduri, pasaje și viaducte și două noduri rutiere. Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL va contrui ambele loturi. Valoarea contractelor semnate marți este de 689.285.996,26 lei pentru Tronsonul 1 și 763.720.833,05 lei pentru Tronsonul 4.
Durata de execuție a contractelor este de 20 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor este de zece ani. Finanțarea lor va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), scrie într-un comunicat de presă emis de către CNAIR.