Proiectul de lege care vizează creşterea cuantumului tichetelor de grădiniţă de la 50 la 100 de lei a primit raport favorabil din partea Comisiei pentru muncă din Camera Deputaţilor, potrivit Agerpres.
Proiectul, iniţiat de către 53 de parlamentari PSD, PNL, USR, UDMR, ALDE, minorităţi şi neafiliaţi, modifică Legea nr. 248 din 28 octombrie 2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate.
„Este vorba de o iniţiativă care introduce trei noutăţi faţă de forma în vigoare a legii. Pe de o parte, este vorba de creşterea cuantumului acestor tichete de grădiniţă de la 50 la 100 de lei. Pe de altă parte, este vorba de creşterea pragului de eligibilitate a acestui beneficiu social de la 284 la 580 de lei. În al treilea rând, este vorba de o unificare a acestui beneficiu cu ajutorul pentru sprijinirea familiei, pentru o debirocratizare, în aşa fel încât să nu mai fie nevoie să depună un dosar separat, ci doar să se aducă o adeverinţă de la grădiniţă, pentru că aceste beneficii sunt condiţionate de prezenţa copiilor la grădiniţă”, a precizat deputatul Florin Manole (PSD), iniţiator, în cadrul dezbaterilor din comisie.
El a menţionat că autoritatea publică locală şi conducerea grădiniţelor vor avea obligaţia să promoveze prevederile actului normativ, menţionând că în prezent „mai puţin de jumătate dintre potenţialii beneficiari” beneficiază de avantajele oferite de lege, din cauza lipsei de informare.
Valabil doar pentru copiii înscriși la școală
Proiectul vizează creşterea pragului de venit pentru copii eligibili (acum 284 lei lei/membru de familie/lună) şi simplificarea metodologiei de solicitare a stimulentului pentru copiii de vârstă preşcolară din familii defavorizate. Totodată, valoarea lunară minimă a stimulentului educaţional, raportată la indicatorul social de referinţă, ar urma să fie de 0,2 ISR, pentru fiecare copil înscris la grădiniţă, beneficiar al stimulentului educaţional.
Stimulentul se acordă numai pentru copiii înscrişi într-o unitate de învăţământ preşcolar.
Proiectul a fost adoptat de către Senat şi urmează să fie supus dezbaterii în plenul Camerei Deputaţilor, care este for decizional.