A fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia primilor 17,6 km ai autostrăzii Sibiu- Făgăraş

Valoarea contractului este de peste 1,77 miliarde de lei, a mai menționat directorul CNAIR.

”Am semnat astăzi contractul pentru proiectarea şi execuţia primilor 17,6 km ai autostrăzii Sibiu- Făgăraş, parte a A13, Sibiu – Făgăraş- Braşov -Bacău (aproximativ 300 km). Prin semnarea acestui contract în valoare de 1,77 miliarde lei (fără TVA) finanţat din Programul Transport, începe practic construcţia celei de-a doua autostrăzi care va lega Moldova de celelalte regiuni ale ţării, după A7”, a scris acesta pe pagina sa de Facebook.

Cristian Pistol a precizat, de asemenea, că pe traseul tronsonului 3 – Arpaşu de Sus- Sâmbăta de Jos – vor fi construite 27 de structuri de artă, printre care şi un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 820 m.

Tronsoanele Autostrăzii Sibiu-Făgăraș

Autostrada Sibiu – Făgăraş (68,04 km) este compusă din 4 Tronsoane:

  • Tronsonul 1: Boiţa (Autostrada Sibiu – Piteşti) – Avrig – Mârşa (DJ105G) (14,25 km)
  • Tronsonul 2: Avrig – Mârşa (DJ105G) – Arpaşu de Jos (DN1) (19,92 km)
  • Tronsonul 3: Arpaşu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) (17,61 km)
  • Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraş (16,26 km.) şi drum de legatură cu DN1 (5,6 km)

Se vor finaliza lucrările pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti

Tot luna aceasta, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat semnarea contractului pentru finalizarea lucrărilor pe Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti.

Contractul are o valoare de peste 439 milioane euro, fără TVA, din fonduri nerambursabile.

CNAIR a semnat astăzi contractul pentru finalizarea lucrărilor pe Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti! Valoarea contractului, finanţat din Fonduri Europene Nerambursabile, este de 439,29 milioane lei (fără TVA). Asocierea turco – română trebuie să finalizeze lucrările pe cei 17,7 km în 18 luni. Iar, conform contractului, lucrările vor avea o garanţie de 10 ani.

La momentul rezilierii contractului anterior, stadiul lucrărilor era, în decembrie 2022, de 56,07%. În momentul finalizării, tot DEx 12 (Craiova-Piteşti) va avea o lungime de peste 121 de km”, a scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Tronsonul 2 a fost dat în circulație în 2022

Sorin Grindeanu a adăugat că „anul trecut a fost deschisă circulaţia pe Tronsonul 2 (39,85 km), între Robăneşti şi Valea Mare. În prezent, sunt în execuţie Tronsonul 3 (31,75 km)- între Valea Mare şi Coloneşti- şi Tronsonul 4 (31,82 km), Coloneşti- Oarja- Piteşti”.

„Pe Tronsonului 3 progresul fizic a ajuns la 76% şi, deşi termenul contractual de finalizare este 2024, Antreprenorul şi-a asumat deschiderea obiectivului la sfârşitul anului 2023. Tronsonul 4 a ajuns la un stadiu fizic de 22%, iar deschiderea circulaţiei este programată pentru anul viitor (2024)”, a conchis ministrul.