Reprezentanţii companiei româneşti care a câştigat licitaţia şi cei ai CNAIR au semnat, marţi, contractul pentru proiectarea şi execuţia a 31 km din Autostrada Transilvania. Premierul Orban şi ministrul Transporturilor au fost şi ei prezenţi la eveniment.
Marţi, 22 septembrie, a fost semnat la Cluj-Napoca contractul pentru proiectarea şi execuţia a 31 de kilometri pe sectoarele dintre Nădăşelu – Mihăieşti – Zimbor din Autostrada Transilvania. Documentul a fost semnat de către reprezentaţii CNAIR şi cei ai companiei româneşti care a adjudecat licitaţia.
La eveniment au fost prezenţi premierul Ludovic Orban, europarlamentarul Daniel Buda, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, ministrul Agriculturii, Adrian Oros, autorităţi locale şi judeţene.
Contractul vizează proiectarea şi execuţia sectoarelor de autostradă Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Subsecţiunea 3A2: Nădăşelu – Mihăieşti (km 8+700-km 25+500) şi Subsecţiunea 3B1: Mihăieşti – Zimbor (km 0+000 – km 13+260).
Care este bilanţul Cabinetului Orban referitor la Autostrada Transilvania?
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a arătat că Guvernul Orban a dat inaugurat deja 25 km din Autostrada Transilvania şi a semnat deja contracte de proiectare şi execuţie pentru încă 110 km.
„Am reuşit, în aceste aproape 11 luni de mandat al Guvernului Ludovic Orban să punem proiectul Autostrăzii Transilvania pe o traiectorie ireversibilă, dând în trafic 25 de kilometri de autostradă – Biharia – Borş – Ienut – Cheţani, semnând contracte de proiectare şi execuţie pentru 110 kilometri de autostradă, cu cei 31 pe care-i vom semna astăzi, rămânând două tronsoane, între Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău, cu tunelul Meseş, respectiv Suplacu de Barcău – Chiribiş, 67 de kilometri, pentru care procedurile sunt declanşate, iar în luna noiembrie avem termen pentru depunerea ofertelor”, a declarat Lucian Bode.
Gabriel Budescu, coordonator al Direcţiei Tehnice din cadrul CNAIR, a explicat că traseul Autostrăzii Transilvania, de la Ungheni până la Borş, însumează 274 de kilometri, dintre care 97 de kilometri sunt recepţionaţi, respectiv 36% din traseu, în execuţie sunt 109 kilometri, respectiv 40% din traseu, şi ultimii 67 de kilometri în procedură de atribuire, însumând 25% din traseul obiectivului.
„Implementarea acestor secţiuni presupune o investiţie semnificativă, de 1,39 miliarde de lei, precum şi un volum însemnat de lucrări. Aici mă refer la cei peste şapte milioane metri cubi de săpătură, peste două milioane de metri cubi de umpluturi, peste 280.000 de tone de mixtură şi peste 28 de poduri, pasaje şi viaducte. Perioada de implementare a contractului este de 12 luni, proiectarea şi 24 de luni execuţie şi o garanţie de cinci ani”, a adăugat Gabriel Budescu, potrivit Agerpres.