Lucian Lumezeanu, despre decizia CCR a anula alegerile prezidențiale

Potrivit lui Lucian Lumezeanu, persoanele care susțin acest lucru sunt, pe de o parte, neinformați, iar pe de altă parte, victime ale faptului că statul român nu s-a obosit să le explice cetățenilor cum Rusia a încercat să influențeze alegerile. El a adăugat că, din acest motiv, și nu numai, demisia lui Iohannis este un pas binevenit.

„Oamenii care spun asta sunt pe o parte neinformați (chiar și unii oameni cu cap), pe alta pur și simplu victimele faptului că STATUL ROMÂN NU S-A DERANJAT SĂ LE EXPLICE CETĂȚENILOR CUM A ÎNCERCAT RUSIA SĂ FURE ALEGERILE. Și de asta (dar nu doar de asta) demisia lui Iohannis e de salutat”, a scris acesta într-o postare pe Facebook.

Fostul jurnalist s-a referit în special la liderii politici, subliniind că, deși raportul CSAT pe această temă ar fi putut fi mai detaliat, nu este atât de prost sau confuz cum susțin cei care, de altfel, nu l-au citit. El a menționat că raportul chiar clarifică anumite aspecte, iar în plus, există tone de informații suplimentare.

„Câteva argumente mai jos, pe majoritatea le reiau din decembrie, dar totuși lista e incompletă.
Poate mai încetează lumea cu asta cu ‘nu sunt destule dovezi’. Ce voiați, o foaie cu ‘sunt Putin, ajutați-l pe Georgescu’?”, a adăugat el.

Ce rol au jucat rețelele de socializare, în special TikTok

Potrivit lui Lumezeanu, primul argument este că 25.000 de conturi pe TikTok, coordonate de Rusia, au acționat concertat pentru a-l susține pe Georgescu. El a remarcat că, într-o singură zi, contul acestuia, care abia fusese creat, a adunat 4,5 milioane de vizualizări în câteva ore, subliniind că un astfel de rezultat este imposibil fără o susținere organizată din spate pentru un candidat aproape necunoscut.

De asemenea, spune antreprenorul, hashtag-ul #călingeorgescu a acumulat 700 de milioane de vizualizări doar pe TikTok în decurs de trei luni, cu un record de 100 de milioane într-o singură zi. El a subliniat că majoritatea vizualizărilor proveneau din România, iar acest lucru a însemnat că milioane de oameni au fost constant expuși la videoclipuri cu Georgescu, ceea ce i-a adus un avantaj electoral considerabil.

„Georgescu a ajuns pe locul 9 ÎN LUME pe TikTok. ÎN LUME. Voi realizați că sunt vedete mondiale care nu ajung pe locul 9?”, a adăugat acesta.

Lucian Lumezeanu a mai precizat că reprezentanții TikTok au recunoscut în Parlamentul European că Georgescu a beneficiat de promovare din partea unor conturi cu sute de mii de urmăritori, legate de Sputnik (platforma de propagandă a Rusiei), dar s-au ferit să afirme că aceasta a fost o promovare electorală. El a adăugat că, desigur, miile de conturi implicate nu sunt înregistrate.

De asemenea, cercetătorii de la organizațiile specializate în dezinformare Reset Tech, Check First și EU Disinfo Lab au identificat urme ale unei campanii online puternice pro-Georgescu, desfășurată pe aceleași canale rusești, a mai scris fostul jurnalist.

În plus, Bloomberg a relatat despre o rețea de pe Facebook dintr-o țară vecină României (fără a preciza care) care a investit 270.000 de euro pentru a plăti 4.100 de reclame politice ce promovau pe Călin Georgescu (și într-o măsură mai mică pe Simion) și pentru a o denigra pe Elena Lasconi.

Legăturile lui Călin Georgescu cu Rusia

Lucian Lumezeanu a menționat că au fost înregistrate 440 de milioane de afișări la reclame plătite, care promovau tratamente naturiste și teme religioase, provenind dintr-o companie legată de Rusia. Aceste reclame au susținut, timp de ani de zile, aceleași teme promovate ulterior de Georgescu, care a apărut brusc vorbind despre aceleași subiecte, adresându-se unui public deja influențat.

El a menționat o investigație realizată de Snoop.ro, care a expus această legătură. Lumezeanu a mai adăugat că la aceeași adresă din Marea Britanie există o altă companie, susținută de „Tracia Unită” și de așa-ziși jurnaliști români pro-ruși, care au difuzat propaganda Kremlinului timp de ani de zile și care sunt frecvent invitați la ambasada Rusiei. El a subliniat că este evident că nu este vorba despre o simplă coincidență și a precizat că doar în această zonă au fost investite 2 milioane de euro.

Lumezeanu a continuat spunând că un material de pe context.ro arată cum softul Osavul (sprijinit și de NATO) demonstrează implicarea unei rețele rusești pe Internet în destabilizarea democrațiilor și ajutorul acordat lui Georgescu. Conturi rusești cu sute de mii de urmăritori l-au susținut, ajutându-l să treacă, de la mai puțin de 100 de postări pe zi, la peste 1.000 în afacerea internațională în noiembrie, cu ajutorul conturilor anti-occidentale străine.

Lumezeanu a mai afirmat că Bogdan Peșchir, prietenul oligarhului rus Ilan Șor, care a finanțat influenceri români pentru a sprijini campania electorală a candidatului Rusiei în Moldova, a investit 1 milion de euro pentru promovarea lui Georgescu pe TikTok. El a subliniat că, chiar dacă Georgescu nu ar fi plătit direct de Rusia, acest lucru constituie o încălcare a regulilor electorale, fiind o formă de mită electorală mascată, care oferă un avantaj unui candidat care declară că nu a cheltuit niciun ban.

Operațiunea „Portal Kombat”

Lumezeanu a menționat că o agenție de stat din Franța a descoperit operațiunea rusă „Portal Kombat”, care a promovat masiv pe Georgescu, folosind zeci de site-uri extrem de prolifice, care au generat 150.000 de articole într-o perioadă de doar 3 luni.

„Sute de influenceri de pe rețelele de socializare au fost pur și simplu păcăliți să promoveze (pentru sume mici) campania #echilibrușiverticalitate care, să vezi surpriză, era legată de Călin Georgescu. ÎNTREBAREA MARE ESTE DACĂ ACEASTĂ CAMPANIE A FOST DETURNATĂ (deloc imposibil, bombardezi cu hashtaguri) sau a fost manevră a PNL. Dar NU MAI CONTEAZĂ PE FOND pentru că oricum înseamnă că Georgescu a primit foloase necuvenite și campanie ilegală”, a scris el.

Lucian Lumezeanu a declarat că mii de voluntari pro-Georgescu au fost organizați pe rețeaua rusească Telegram pentru a-l susține, promițându-le recompense financiare „în funcție de implicarea lor”, conform celor relatate de G4 Media. El a subliniat că, din nou, Georgescu a declarat că nu a cheltuit niciun ban.

Lumezeanu a adăugat că o firmă care părea sud-africană, dar care, în realitate, ar fi fost rusă, FA Agency, a sponsorizat influenceri români cu până la 1.000 de euro per postare pentru a-l promova pe Georgescu.

El a subliniat că, în ultimii zece ani, și mai ales în ultimii cinci, au apărut mii de pagini și grupuri care promovau exact temele susținute de Georgescu, precum „vremurile de altădată”, critica față de UE și NATO, sau „glia strămoșească”. Lumezeanu a observat că, în mod miraculos, toate aceste grupuri și pagini au început să-l susțină pe Georgescu.

De asemenea, el a subliniat că mii de grupuri și pagini de Facebook și-au schimbat numele din „Vânzări Târgoviște” sau „Iubitori de animale din Suceava” în „Susținem Călin Georgescu” sau „Votanți Călin Georgescu” într-o perioadă de 1-2 zile, ceea ce i s-a părut greu de explicat, deși a menționat că ar putea exista cazuri în care fanii lui Georgescu au decis să se alăture.

„NATO, America lui Biden, mai toate țările europene mari spun că a fost un atac al Rusiei, numai Vance, Putin și câțiva dintre românașii noștri nu-l văd.

Repet: a fost un GIGANTIC ATAC AL RUSIEI”, a scris.

Lucian Lumezeanu a conchis că, indiferent de circumstanțe, Curtea Constituțională a făcut bine anulând alegerile. El a argumentat că alegerile nu pot fi considerate corecte atunci când este în desfășurare o asemenea mega-operațiune.