Grupul a publicat un videoclip anti-război pe 24 iunie pentru a anunța că a plecat din Rusia și s-a mutat în Los Angeles, California.
Little Big a lansat videoclipul unui cântec în limba engleză intitulat „Generation Cancellation”, care exprimă furia față de războiul din Ucraina și față de propaganda împinsă de televiziunea de stat rusă care justifică agresiunea.
Videoclipul face referiri la lideri politici, la armata rusă și prezintă scene de distrugere provocate de forțele lui Putin.
Trupa condamnă acțiunile Rusiei
Membrii trupei Little Big s-au pronunțat anterior împotriva invaziei Rusiei în Ucraina și au declarat că în noul lor videoclip „critică războiul, propaganda și politica”.
„Ne adorăm țara, dar nu suntem deloc de acord cu războiul din Ucraina, mai mult, credem că orice război este inacceptabil”, a declarat liderul trupei, Ilya Prusikin, într-un comunicat.
„Condamnăm acțiunile guvernului rus și suntem atât de dezgustați de mașinăria de propagandă militară rusă încât am decis să lăsăm totul baltă și să părăsim țara”, a mai spus el. Trupa se află acum în Los Angeles, a relatat postul de știri Meduza, deși nu este clar de cât timp se află acolo.
Little Big a fost înființat în al doilea oraș ca mărime din Rusia, Sankt Petersburg, în 2013. Trupa urma să reprezinte Rusia la concursul Eurovision Song Contest din 2020.
Cu toate acestea, din cauza pandemiei de coronavirus, concursul a fost anulat. Grupul nu a participat la Eurovision în 2021, spunând că un alt artist ar trebui să aibă șansa de a reprezenta Rusia.
Little Big, una dintre cele mai populare trupe rusești
Caracterul politic al ultimului lor cântec este o schimbare față de unele dintre piesele mai ușoare de până acum. Grupul a fost descris ca fiind o colaborare artistică satirică care își bate joc de diverse stereotipuri despre Rusia.
Piesa „Skibidi” a devenit cel mai popular videoclip al lor și a primit până acum peste 617 milioane de vizualizări. De asemenea, a dat naștere provocării „Skibidi”, o nebunie de dans online în care fanii au încărcat videoclipuri cu ei înșiși încercând să danseze dansul caracteristic videoclipului.
Site-ul web al trupei a anunțat că videoclipurile au obținut peste două miliarde de vizualizări. Acesta a precizat că intrarea sa la Eurovision este cel mai vizionat videoclip din istoria canalului YouTube al concursului, iar până în prezent a primit peste 243 de milioane de vizualizări, relatează Newsweek.com
Vezi videoclipul piesei „Generation Cancellation”, în care trupa critică războiul din Ucraina şi propaganda rusească, la acest link.