„Trei loturi din A7 (Tronsonul Ploiești-Buzău) au în acest moment câștigători desemnați! CNAIR a comunicat astăzi rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru construcția Lotului 1 (Dumbrava-Mizil), în lungime de 21 de km.
Constructorii români și italieni au la dispoziție 20 de luni pentru a finaliza lucrările. Acestea includ construcția a 14 poduri și a unui pasaj în lungime de 550 m (peste DJ 101F și CF 804). Contractul are o valoare de 1,468 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.
În luna martie au fost anunțați și câștigătorii pentru celelalte două loturi ale Tronsonului de autostradă care va fi construit între Ploiești și Buzău:
– Lotul 2: Mizil-Pietroasele (28,35 km);
– Lotul 3: Pietroasele-Municipiul Buzău (14 km).
Tronsonul Ploiești-Buzău (63,25 km) este prima secțiune a autostrăzii Ploiești-Pașcani (A7), în lungime de 320 de km, care va asigura legătura Munteniei cu Moldova”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook, luni după-amiază, 18 aprilie.
Asocierea Impresa Pizzarotti &C.S.p.A. – Pizzarotti SA – Retter Project Management SRL a câştigat contractul pentru execuţia lucrărilor Autostradei Ploieşti – Buzău, LOT 1, lotul Dumbrava-Mizil km 0+000 – km 21+000, potrivit unui comunicat de presă trimis de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Lotul 1 A7 (Dumbrava-Mizil) are o lungime totală de 21 km, iar perioada de garanţie a lucrărilor ofertată conform factorului de evaluare este de 10 ani. Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi după soluţionarea contestaţiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire, a explicat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Reamintim faptul că Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor din România, a informat că primii kilometri ai drumului expres Craiova – Pitești se deschid circulației de pe 21 aprilie.
„Primii km de Drum Expres, construiți în România, vor fi dați în trafic joi”
„Am făcut astăzi ultima vizită pe șantierul Drumului Expres Craiova – Pitești, înainte de recepția și darea în folosință a Lotului 1 al Tronsonului 2, care va asigura preluarea traficului în zona orașului #Balș.
Este vorba despre primii 18,5 km din Drumul Expres Craiova – Pitești, respectiv Lot 1 km 17+700 – km 36+200 din Tronsonul 2. După deschiderea circulației rutiere, accesul pe acest lot se va face astfel:
– pe relația Craiova-Pitești, accesul se face din DN65, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balș;
– pe relația Pitești-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN65, spre localitatea Piatra Olt;
În scurt timp vom da în trafic și Lotul 2 al Tronsonului 2. Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final Municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.
Drumul Expres Craiova – Pitești este împărțit în 4 tronsoane. Va avea o lungime de peste 121 km și câte 2 benzi pe fiecare sens. Vor fi realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje”, a scris Ionel Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.
Referitor la viteza admisă pe drumurile expres din România, Cătălin Drulă, preşedintele interimar al USR, a oferit noi informații utile pentru șoferii români. Parlamentul a aprobat recent modificarea legii.
S-a modificat legea în România: Viteza de circulație pe drumurile expres va fi de 120 km/h
„Veste extraordinară pentru infrastructura din România: la inițiativa USR, viteza de circulație pe drumurile expres va fi de 120 km/h. În Camera Deputaților a fost adoptată astăzi legea inițiată de mine, alături de colegul meu din USR, deputatul Lazăr Ion Marian, conform căreia viteza maximă de circulație pe drumurile expres din România va fi de 120 km/h (față de 100 km/h, în prezent).
Adoptarea legii a venit fix la timp pentru că, săptămâna viitoare, vor fi dați în circulație primii kilometri de drum expres din România. E vorba de un lot de 18km din DEx12 Craiova – Pitești, ce reprezintă varianta de ocolire a orașului Balș.
Deși e o mică întârziere pe acest Tronson 2 – calendarul discutat de mine anul trecut prevedea deschiderea întregului tronson de 40km Balș – Slatina până în Paște – deschiderea chiar și parțială este o gură de oxigen pentru traficul din zonă.
Mă bucur că, prin ridicarea limitei de viteză pe drumurile expres, DEx12 nu va deveni o capcană de amenzi”, a explicat fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă pe Facebook, miercuri, 13 aprilie.