Astăzi este prima zi a ediției din acest an a expoziției de ceasuri și bijterii de la Basel, unul dintre cele mai importante evenimente de acest fel din lume. 220 de mărci își prezintă cele mai noi produse dedicate iubitorilor de lux.
În deschiderea evenimentului, François Thiébaud, președintele comitetului de organizare al Baselworld și membru în consiliul director al marelui grup Swatch a menționat că ediția din 2017 – care marchează atingerea centenarului pentru evenimentul care s-a desfășurat pentru prima dată în 1917 – se desfășoară într-un moment dificil pentru industria elvețiană a ceasurilor. Conform lui Thiébaud, exporturile celei mai puternice industrii elvețiene au scăzut în 2016 cu 9,88% față de anul anterior ca afect al contextului economic mondial, dar și al deciziilor nefaste ale Băncii Naționale a Elveției. Cu toate acestea, spre finalul anului trecut situația s-a îmbunătățit ușor dând speranțe pentru 2017. De asemenea, oficialul a ținut să arată că, în timp ce la prima ediție a Baselworld – în 1917 – au participat doar 29 de mărci elvețiene, acum sent prezente la expoziție 220 de branduri.
„Conceptul fiecărei ediții a salonului este acela de a reflecta în primul rând piața, de a răspunde așteptărilor producătorilor și de a fi într-o permanentă schimbare. Rolul Baselworld este de a reflecta lumea mondială a ceasurilor și a industriei de bijuterii și de a face acest lucru la cel mai înalt nivel'”, a declarat și Sylvie Ritter, directorului general a evenimentului.
Din totalul de 25,4 milioane de ceasuri pe care le produce industria elvețiană aproximativ 27% sunt mecanice. Pentru a realiza exporturi totale în valoare de 19,4 miliarde de franci elvețieni (18,1 miliarde de euro) lucrează circa 60.000 de persoane în peste 700 de companii de profil.
Citește și:
Baselworld, lumea strălucitoare a ceasurilor și bijuteriilor de lux
SIHH 2017: La Geneva se dă ora exactă în lumea pasionaților de ceasuri
Cine îți certifică originalitatea și calitatea ceasului cumpărat