Cum se pregătesc românii pentru sărbători în mijlocul aglomerației?

În pragul Crăciunului, românii sunt cu gândul la cadouri, iar magazinele, atât fizice, cât și online, sunt pline de cumpărători care caută ultimele cadouri sub bradul de sărbători.

Însă, în ciuda pregătirilor din timp, livrările nu sunt întotdeauna la fel de rapide ca dorințele celor care așteaptă produsele.

În acest context, cumpărătorii se confruntă cu întârzieri, probleme de livrare și schimbări neplăcute de mărimi.

cadouri
SURSĂ FOTO: Dreamstime

Majoritatea românilor preferă cumpărăturile online de Crăciun

În mall-uri și pe site-urile online, căutările pentru cadouri sunt în plină desfășurare. Mulți dintre români și-au pregătit din timp lista de cumpărături și au plasat comenzile online, însă chiar și așa, multe dintre ele nu au ajuns încă.

„Au întârziat și nici mărimile nu au corespuns”, povestește o femeie care a avut parte de întârzieri, iar altă persoană adaugă: „Am făcut cumpărături online acum vreo trei săptămâni, ca să fiu sigură că o să-mi ajungă. Acum, după cum vezi, m-am dus singură să le iau.”

Preferințele românilor sunt clare: mulți aleg să facă cumpărăturile online pentru a evita aglomerația din magazinele fizice.

Dulapurile stradale sunt pline de colete, iar curierii încearcă din răsputeri să găsească soluții pentru a livra la timp.

„Mai bine de pe telefon, cât stăm în trafic, mai comandăm ceva”, spune un bărbat.

Cu toate acestea, problemele nu sunt de neglijat:

„Două săptămâni în loc de trei zile” a fost, pentru unii, perioada de așteptare pentru un colet.

curier
SURSA FOTO: Dreamstime

Recomandări de la comercianți

Comercianții sunt conștienți de aceste provocări și recomandă plasarea comenzilor până la termene limită precise.

Multe magazine online le sugerează clienților să finalizeze cumpărăturile până cel târziu pe 20 decembrie pentru a se asigura că pachetele vor ajunge la timp.

Unele site-uri internaționale au chiar recomandat plasarea comenzilor până la începutul lunii decembrie.

Ionuț Rădulescu, manager la un showroom, explică:

„Focusul nostru în momentul de față este pe produsele din stoc magazin, care se livrează imediat, în aceeași zi sau a doua zi. Pentru produsele care nu sunt în stoc, anunțăm clienții că livrarea poate dura până la 6-7 zile.”

Rădulescu mai adaugă că au anticipat creșterea cererii și au crescut stocurile cu 40% pe anumite categorii de produse, cum ar fi telefoane mobile, monitoare și televizoare.

Pentru a evita neplăcerile, mulți români optează pentru ridicarea directă a produselor din magazine, o variantă care asigură livrarea rapidă și evită riscul întârzierilor.

Câți bani au alocat românii pentru Crăciun 2024?

În ceea ce privește bugetele alocate cadourilor de Crăciun, un sondaj recent arată că șase din zece români au alocat sub 700 de lei pentru darurile de sărbători, în ciuda faptului că prețurile sunt mai mari cu până la 30% față de anul trecut.

Printre cele mai căutate produse se numără hainele, pantofii, produsele de înfrumusețare, jucăriile și electronicele.