Au început lucrările de punere în siguranță la Pasajul Unirii. Este vorba de unul dintre cele mai tranzitate pasaje din București. Despre stadiul acestui proiect a vorbit primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat, duminică, că au început lucrările de punere în siguranță la Pasajul Unirii.
„Acum, live, de la Pasajul Unirii!
Am început lucrările de punere în siguranță a unuia dintre cele mai tranzitate pasaje din Capitală”, a anunțat pe Facebook, Băluță.
„Încep prin a-mi cere scuze tuturor locuitorilor Capitalei pentru disconfortul pe care îl vom crea în următoarele două luni de zile. Astăzi am început lucrările la prima parte a pasajului Unirii. Structura exterioară va fi curățată. Scopul pe care îl avem este să blocăm apa care infiltrează acest pasaj.
Încă din primele clipe ale lucrărilor, evident, apa a început să-și facă simțită prezența. De aceea, vom avea nevoie să sigilăm, astfel încât structura acestui pasaj să nu se deterioreze”, a spus primarul din Sectorul 4.
Care este calendarul lucrărilor pentru reabilitarea Pasajului Unirii?
Inițial, edilul de la Sectorul 4 a spus că lucrările de renovare a pasajului rutier de la Piaţa Unirii vor începe în jurul datei de 20 iunie şi este preconizat să fie finalizate până la 1 septembrie.
El a estimat atunci că va fi oprită circulaţia undeva în jurul datei de 20 iunie, astfel încât pe parcursul verii, până la începerea şcolii, să se poată realiza integral aceste măsuri de punere în siguranţă.
Primarul a susținut că vor fi făcute lucrări la sistemul de ventilaţie, iluminat, la sistemele de colectare a apelor pluviale.
„Lucrările la planşeu vor începe în momentul în care vom avea elaborat proiectul tehnic. Pentru a-l avea, avem nevoie de studiu de fezabilitate, timpul estimat de lucru este între 12 şi 18 luni, există posibilitatea tehnică. Repet, 12-18 luni este timpul estimat pentru realizarea documentaţiei necesare începerii lucrărilor. (…)
Planşeul Unirii este în fapt o lucrare complexă, o lucrare cu o componentă hidrotehnică extrem de importantă. Spre exemplu, ieri, pentru a face măsurile de care avem nevoie, a fost secată Dâmboviţa pe partea respectivă”, a arătat atunci, primarul Sectorului 4.
Potrivit acestuia, expertiza realizată în 2017 arată că planşeul din zona Unirii este la nivelul patru din cinci de risc.
„Cea mai periculoasă zonă astăzi este planşeul. A suferit degradări deosebite ale structurii de rezistenţă, astfel încât la expertiza care a fost făcută la nivelul anului 2017, din cinci puncte de risc, a fost situat la nivelul patru, nesatisfăcător. Astăzi, împreună cu un grup de profesionişti am început a doua expertiză, am început realizarea, practic, a studiului de fezabilitate necesar derulării acestei lucrări.
De ce este importantă ea, în termeni simpli: pentru că eventuală surpare a acestui pasaj (…) presupune probleme deosebit de grave la metrou, inundarea galeriilor metroului, pentru că în acea zonă se găsesc tunelurile de la metrou, gândim la construcţiile existente, magazinul Unirea. Toate locuinţele de lângă magazinul Unirea ar putea fi afectate. Un astfel de incident ar duce la o reală catastrofă pentru oraşul nostru şi la pierderea de vieţi omeneşti”, a arătat primarul Băluţă.