Registrul Deșeurilor, aplicația ce ajuta afacerile să se conformeze OUG 92/2021 privind Regimul deșeurilor și să păstreze evidența deșeurilor prin doar 3 click-uri, a fost lansată în luna iunie și este disponibilă la adresa https://registrul-deseurilor.ro
Ce obligaţii au firmele din România în domeniul gestionării deşeurilor
Afacerile ce au activitate la sediul social sau la punctul de lucru sunt considerate producători de deşeuri şi au o serie de obligații in domeniul gestionării deșeurilor rezultate din activitatea lor. Acestea trebuie să:
- Identifice și codifice tipurile de deșeuri generate conform OUG 92/2001, art. 8 alin. 1;
- Colecteze selectiv deșeurile generate conform OUG 92/2001, art. 15 alin. 1;
- Întocmească și păstreze evidența deșeurilor generate – OUG 92/2001, art. 48;
- Transmită anual evidența deșeurilor generate catre Agenția pentru Protecția Mediului până la 15 martie anul urmator generării deșeurilor – OUG 92/2001, art. 48 alin. 1 si 5;
- Pună la dispozitia autorităților competente ( Garda de Mediu, Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția Locala) la cererea acestora;
Inițial, Legea 211/2011 prevedea că fiecare producător de deseuri trebuie să desemneze la nivelul societății o persoană responsabilă pentru gestionarea deșeurilor și că această persoană trebuie să fie instruită în domeniul prevenirii generării deșeurilor și în managementul deșeurilor. Această prevedere a fost modificată și este obligatorie doar pentru societățile pentru care a fost emisă o Autorizație de Mediu.
În cazul în care societățile nu păstrează evidența deşeurilor și nu o transmit către autorități riscă amenzi cuprinse între 20.000 și 40.000 lei.
Soluția https://registrul-deseurilor.ro, menită să îi ajute pe antreprenori, este simplu de utilizat și ii ajută sa păstreze evidența deseurilor generate și predate către parteneri.
Aplicația Registrul Deșeurilor respectă toate cerințele legale:
- Ajută la identificarea și codificarea celor mai comune tipuri de deșeuri;
- Gestionează partenerii contractuali pentru preluarea deșeurilor;
- Pastrează evidența deșeurilor generate si predate catre parteneri la nivel de tip de deseu;
- Generează Rapoarte lunare pe formatul cerut de HG 856/2002;
- Generează Rapoarte anuale pe formatul cerut de ANPM, raportul PRODDES, OUG 92/2021, pentru raportarea anuală;
- Păstrează dovezile de predare (Anexa 1, 2 sau 3) a deseurilor către parteneri.
Avantajele folosirii aplicației Registrul Deșeurilor
- Aplicaţia a fost gândită pentru ca antreprenorii să nu piardă timp și să adauge datele extrem de rapid, adaugarea unei inregistrari cu doar 3 click-uri;
- Economiseste bani, nu mai este neaparat nevoie de o altă companie sa intocmească evidența deseurilor pentru societați;
- Poate fi folosită de pe orice dispozitiv, smartphone, tabletă sau desktop;
- Pentru incărcarea dovezilor de predare este suficient să fie fotografiate documentele și sa fie incărcate în aplicație.
Câteva exemple de afaceri ce sunt obligate să păstreze evidența deșeurilor și să o raporteze către ANPM sunt:
- HoReCa (restaurante, baruri, cafenele, autoserviri, patiserii, cofetarii etc);
- Magazine (alimentare, electronice, haine etc);
- Servicii (saloane de beauty, frizerii, săli de jocuri, cabinete medicale etc);
- Societăți cu activitate de birou (cabinet de avocatura, contabilitate, producerea de software etc);
- Societăți cu activitate de depozit;
- Societăți cu activitate de productie ( mobile, echipamente electrice, haine, mase plastice etc).
Aplicația poate fi testată timp de 15 zile gratuit, apoi funcționează pe bază de abonament, lunar sau anual.
“De mult îmi doream să dezvolt o aplicație ușor de utilizat ce ajută la managementul mai eficient al deșeurilor generate de companii.
Am creat aceată aplicație având ca obiectiv ca tot procesul de adăugare a datelor referitoare la deșeurile generate să fie extrem de facil, intuitiv și rapid după setarea contului care durează 5 minute, apoi totul se poate face din 3 click-uri de fiecare dată când deșeurile au fost predate partenerilor.
Totul pentru ca antreprenorii să se poată concentra pe cresterea business-ului, dar să respecte și legea, natura și să evite amenzile. Ne-am asigurat și vom continua să ne asigurăm că respectăm toate cerințele legale, iar în cazul în care acestea se schimbă, vom modifica rapid aplicația pentru a respecta noile cerințe”, a declarat Valentin Krancevik, co-fondator al aplicației Registrul Deșeurilor.
Echipa ce a dezvoltat aplicația Registrul Deșeurilor este formata din antreprenori cu experienta in managementul deșeurilor, in mediul privat si ONG – Let’s Do It, Romania!, dar si in dezvoltarea aplicatiilor software ca https://valori-nutritionale.ro.
1% din veniturile acestei aplicatii vor fi redirectionate catre Asociația Let’s Do It, Romania! pentru acțiuni de curățenie în natură.