Doliu în lumea afacerilor din România. Milioane de români au cumpărat produsul creat de el

lumanare, doliu

SURSA FOTO: Dreamstime

Doliu în lumea afacerilor din România. Milioane de români au cumpărat produsul creat de el. Acesta era cunoscut și iubit în întreaga țara. El a pus bazele business-ului de brânzeturi, iar produsul a ajuns rapid pe rafturile Mega Image.

Ioan Branga, figura emblematică a lumii oieritului în România, a părăsit această lume la vârsta de 54 de ani. El a trecut la cele veșnice în urma unui infarct survenit în timpul nopții.

Cunoscut și iubit în întreaga țară, Ioan Branga s-a remarcat prin pasiunea și priceperea sa în producerea produselor lactate autohtone, care au devenit adevăratele preferate ale românilor în hypermarketuri și piețe.

Ioan Branga, un pilon al comunității oierilor

SURSA FOTO: Facebook, Ioan Branga

Ioan Branga a fost președintele Asociației Crescătorilor de Ovine și Caprine „Miorița” din Chișineu-Criș (Arad). El a rămas întipărit în memoria tuturor ca un pilon al comunității oierilor. Alături de colegii săi pasionați, a pus bazele unei fabrici de brânzeturi, marcând astfel o etapă importantă în industria lactatelor din țară.

Au fost printre primii oieri care au reușit să introducă telemeaua lor direct în rețelele de supermarketuri. Ioan Branga a câștigat aprecierea și încrederea consumatorilor.

Tragedia a lovit în noaptea de luni spre marți, 6-7 mai 2024. Ioan Branga a plecat dintre noi în somn, victimă a unui infarct. S-a stins din viață în Poiana Sibiu, locul său de refugiu în timpul Sărbătorilor Pascale.

Cu rădăcini în pitorescul sat Poiana Sibiului și cu ferma sa amplasată în județul Arad, la Socodor, el a fost un simbol al muncii asidue și al angajamentului față de tradiția pastorală românească.

A fost printre primii care au introdus telemeaua în supermarketuri

Ioan Branga s-a evidențiat ca o voce puternică în peisajul agricol românesc. El a reușit să-și facă auzită și ascultată opinia atât la Ministerul Agriculturii, cât și la Palatul Victoria. Cu o determinare remarcabilă, a adus întotdeauna în discuție argumente solide și propuneri concrete pentru dezvoltarea zootehniei în țară.

De-a lungul anilor, Branga și-a construit afaceri solide în județul Arad. A fost printre primii oieri din țară care au introdus telemeaua lor direct în rețelele de supermarketuri. El a marcat o schimbare semnificativă în industria lactatelor.

Telemeaua de oaie a ajuns la Mega Image și a primit ștampila „Gusturi românești”

SURSA FOTO: Mega Image

În anul 2007, alături de mai mulți fermieri din Arad, a pus bazele businessului de brânzeturi Cris-Sib Lacto, folosind tehnologia tradițională de producție a brânzei. Produsul a ajuns rapid pe rafturile Mega Image. Acesta a câștigat aprecierea consumatorilor și fiind distins cu ștampila „Gusturi românești”.

Crescătorul de ovine nu doar că a fondat o fabrică de brânzeturi, ci a avut și o explicație bine întemeiată pentru numele pe care l-a ales pentru aceasta.

„Numele pe care îl folosim vine de la alăturarea celor două zone mari de creștere a ovinelor astfel: Cris vine de la Criș pentru că suntem localizați în zona Crișurilor, Sib vine de la Sibiu pentru că suntem din Sibiu și Lacto de la lactatele de calitate pe care le facem la noi în fabrică”, a declarat pentru Agrointeligența Ioan Branga.