Nollywood-ul deplânge în aceste zile dispariția prematură a talentatei actrițe Adejumoke Oreoluwa Aderounmu, cunoscută pentru rolul „Esther” din popularul serial de televiziune „Jurnalul lui Jenifa”.
Actrița în vârstă de 40 de ani s-a stins din viață la primele ore ale zilei de sâmbătă, șocând lumea filmului și fanii săi, informează presa locală.
Vestea morții ei subite s-a răspândit rapid pe rețelele de socializare, mulți reprezentanți din industria divertismentului deplângând moartea sa.
Detaliile despre cauza morții lui Aderounmou nu au fost făcute publice.
Rolul „Esther” din serialul TV „Jurnalul lui Jenifa” i-a adus popularitatea
Cu toate acestea, au apărut informații că slujba de înmormântare a avut deja loc la Biserica Baptistă Owu, situată în zona Totoro din Abeokuta, statul Ogun.
Rolul „Esther” din serialul TV „Jurnalul lui Jenifa” i-a adus popularitatea în rândul publicului din Nigeria și din afara țării, câștigându-și recunoașterea pe scară largă pentru talentul și versatilitatea ei ca actriță.
Decesul prematur a lăsat un gol în inimile fanilor care își amintesc cu drag de contribuțiile ei la industria divertismentului.
„Fie ca sufletul ei să se odihnească în pace. Ne vom aminti mereu de ea”;
„Fie ca sufletul ei să se odihnească în pace. Ne vom aminti mereu de personajul său și de cât de dedicată era actoriei. A fost un suflet bun și generos”, a scris un fan al actriței pe rețelele de socializare.
Anul trecut, industria filmului din Nigeria a fost devastată de pierderea mai multor artiști cunoscuți și apreciați.
La jumătatea lunii martie, actorul Murphy Afolabi a murit la vârsta de 49 de ani. Tot în luna martie a încetat din viață Sunday Akinola, un talentat actor yoruba, cunoscut pentru rolul Ayo Mogaji din serialul „Feyikogbon”.
„Feyikogbon”, considerat cel mai longeviv serial TV în limba yoruba din Nigeria, a fost difuzat pentru prima dată pe canalele NTA din anii 1980.
Industria cinematografică din Nigeria a luat avânt între anii 1990-2000
Nollywood este termenul care definește „totalitatea activităților care au loc în industria filmului nigerian, fie în engleză, fie în yoruba, hausa, igbo, itsekiri, Edo, Efik, Ijaw, Urhobo, Ibibio, Annang sau oricare alta dintre cele peste 300 de dialecte nigeriene”.
Traiectoria istorică a Nollywood-ului a început din perioada Nigeriei pre și post independente, cu eforturi teatrale și cinematografice ale unor oameni ca Hubert Ogunde, șef Amata, Baba Sala, Ade Love, Eddie Ugbomah și alții câțiva.
Industria cinematografică din Nigeria a crescut rapid în perioada 1990-2000. Nollywood devenind al doilea mare producător de filme din lume, imediat după Bollywood (India). Nollywood a ajuns la o cifră anuală de afaceri estimată între 250 şi 500 de milioane de dolari, ceea ce este destul de puţin, dacă luăm în considerare faptul că lansează aproape 200 de filme pe lună.
Cele mai multe filme nigeriene nu sunt realizate în studiouri
Industria cinematografică din Nigeria a luat amploare după lansarea filmului „Living in Bondage” (1992). Se spune că, la acea vreme, producătorul Kenneth Nnebue importase prea multe casete video, pe care dorea să înregistreze noul film în scopul comercializării.
Stocul s-a epuizat, iar succesul peliculei i-a inspirat pe alţii să-i urmeze exemplul. Cele mai multe filme nigeriene nu sunt realizate în studiouri. În schimb, producătorii filmează direct în hoteluri, birouri şi case închiriate.
Regizorii au adoptat noile tehnnologii imediat ce au aflat de existenţa lor. Camerele HD au luat locul aparatelor digitale, care mai înainte au surclasat camerele VHS, iar editarea imaginilor se face în prezent cu ajutorul calculatoarelor, potrivit BBC News.