Tot mai mulți cumpărători de mașini se plâng că vehiculele seamănă din ce în ce mai mult între ele. Că, nefiind un „cunoscător“, e dificil să mai găsești elementele care scot din mulțime o mașină. Prezentă în special în clasele mici, această problemă obligă clienții la cercetări laborioase înaintea unei noi achiziții. Segmentul compact al pieței nu iese nici el cu mult din monotonie, iar găsirea unei mașini pe care să o descoperi într-o parcare aglomerată fără să apeși butonul de alarmă de pe cheie a devenit o adevărată aventură. Cu toate acestea, încă există producători care găsesc tot timpul soluţii pentru a îşi scoate în evidenţă progenitura. Unul dintre aceştia este Honda, iar noul Civic poate fi considerat oricum, mai puţin clonă a unui bestseller european.
Cifre şi fapte
La prima vedere, noul Civic nu este decât o versiune cu „rucsac”a fostului model. Ei bine, este suficient să observi mai atent mașina și să compari datele tehnice pentru a găsi deosebirile. Și nu sunt puține. În primul rând, se poate observa dispariția gurilor triunghiulare de evacuare a gazelor. Nu e deloc un plus. La nivel vizual, acestea chiar făceau diferența. Apoi, hilar pentru unii, e imposibil să nu-ți atragă atenția cei doar doi cai în plus ai motorului de 1.8 litri, alimentat cu benzină. Căutând mai conștiincios, găsești însă și elemente mai importante, precum creșterea capacității portbagajului de la 415 litri la 477 litri, majorarea lungimii (+30 mm) și a lățimii (+10 mm) și scăderea înălțimii (-20 mm). Pentru oricine, aceste modificări de dimensiuni ar trebui să însemne un spațiu interior mai generos și o stabilitate mai bună. Și chiar așa se întâmplă, cu o singură mențiune: creșterea lungimii a fost însoțită, ciudat, de o reducere a ampatamentului. Acest mic detaliu se observă când frânările şi accelerările succesive induc maşinii un uşor tangaj. Revenind la dimensiunile portbagajului, cei 60 de litri suplimentari faţă de varianta anterioară justifică pe deplin apariţia „rucsacului“, Civic devenind astfel unul dintre cele mai încăpătoare modele hatchback de pe piață. În habitaclu este demn de observat, pe lângă ambianța high-tech deja cunoscută, confortul mult peste medie și ergonomia aproape fără reproș. Cu toate acestea, este destul de greu să poziționezi volanul astfel încât să poți vedea toate indicatoarele de pe bord.
Dacă ținuta de drum este la cele mai înalte standarde, iar un confort similar poate fi destul de greu de găsit la concurenții direcți, prețul a fost, și a rămas, elementul care penalizează Honda Civic. Varianta testată, cea mai bine echipată, 1.8 Executive Navi, costă 26.028 euro, iar cea mai ieftină, 17.968 de euro. În același timp, modele precum VW Golf sau Ford Focus au prețuri minime în jurul a 16.300 euro. Numai că, luând în calcul dotările prezente pe variantele de bază, este posibil să descoperiți că Civic nu stă chiar atât de rău la capitolul preț. Și, dacă faceți comparația cu Audi A3 sau BMW Seria1, situația poate deveni chiar mai favorabilă modelului nipon.