După mai mulți ani petrecuți în această țară, primește o ofertă tentantă din Europa și decide să vină să conducă o bază sportivă din Croația. Aici intră pentru prima dată, în mod real, în antreprenoriat și învață să conducă un business în industria sportului. Fascinat de dinamica acestui business visează însă să își deschidă propria sa sală de aerobic & fitness în România, lucru pe care îl și face câțiva ani mai tarziu.
Alexander Florescu este acum unul dintre cei mai apreciați antrenori personali, în special în rândul vedetelor, reușind să se remarce prin programele intense de antrenament bazate pe exerciții folosind greutatea corpului combinate cu programe personalizate de nutriție. De-a lungul timpului a antrenat atât vedete, cât și sportivi de performanță, iar acum își concentrează atenția pe o arie mult mai largă de clienți: copii cu probleme de greutate, adolescenți care se confruntă cu probleme alimentare, corporatiști care se resimt din cauza statului mult la birou. Printre vedetele antrenate de Alexander Florescu se numără: Ozana Barabancea, Cristina Spatar, Nana Falemi, Mihai Pintili (FCSB), Antonio Jaclolis (FCSB), Iulian Miu, etc.
Încă din copilărie, Alexander și-a descoperit pasiunea pentru sport, practicând tenis de performanță timp de 12 ani, iar în timp a reușit să transforme această pasiune într-o profesie și un business de succes. În prezent, deține o rețea de trei cluburi de fitness în București.
Pasiunea lui pentru fitness a început încă din 2005 atunci când s-a oprit din activitatea de antrenor de tenis de câmp și a început să se pregătească intens pentru această specializare, punând în slujba acestei pasiuni tot: resurse, timp, viață personală.
„Aici mi-am găsit pasiunea și mă regăsesc pe mine, pentru că îmi place să ajut oamenii să înceapă un nou drum spre un stil de viață sănătos. Iar cel mai mult mă satisface faptul că am reușit să dovedesc, alături de echipa mea, că putem dezvolta și concepe noi stiluri și antrenamente, să fim cât mai inovativi pentru a scăpa de rutina fitness-ului clasic”, declară Alexander Florescu.
Antrenamentele cu el sunt combinații de diferite tipuri de exerciții personalizate pentru fiecare persoană în parte. Sunt antrenamente solicitante, pline de energie care dau rezultate și fac din business-ul lui unul care crește în fiecare an atât ca și cifra de afacaeri, cât și ca număr de clienți fideli.
Alexander Florescu deține Futura Gym, un lanț de trei săli de sport în București, recunoscut în domeniul fitness-ului și antrenamentelor personale. Investiția totală s-a ridicat la circa 100.000 euro.
”Vreau să mă extind și să mai deschidem alte două locații, tot în Capitală, în sectoarele 3 și 4. Acum purtăm negocieri, cautam personal si încercam să-i obișnuiesc cu proiectul nostru. Estimez că la începutul anului viitor vom inaugura noile locații”, a declarat Alexander Florescu.
Sălile sunt echipate cu accesorii pentru antrenamente, aparate pentru exerciții dedicate creșterii masei musculare.
”Nu vrem să fie o simplă sală de fitness, unde clienții să vină să alerge pe bandă sau să își facă singuri antrenamentele, este strict un studio de ‘personal trainer’. Noi creăm antrenamente specializate fiecărui client, este un produs personalizat 100 % și tocmai acest lucru ne diferențiază de restul competitorilor din piață. Nu contează cine este clientul nostru: vedeta, sportiv de performanță, adolescent sau copil cu probleme de greutate, antreprenori sau corporatiști, important este că aici pot găsi specialiști care îi urmăresc permanent pentru a le personaliza antrenamentul, personalizându-le meniurile și programele de antrenament cât să dea rezultatele dorite”, a precizat Alexander.
O mare problemă o constituie lipsa de timp sau a motivației, spune el.
”Sunt oameni care pur și simplu nu au timp de sport sau care nu își găsesc motivația de care au nevoie, acestia sunt potențialii noștri clienți, cei pe care noi încercăm să-i scoatem din starea aceasta. Sunt cei care au nevoie de anumite tipuri de exerciții, unii au, de exemplu, probleme cu spatele, alții cu articulațiile, iar noi acționăm pe respectivele zone si rezolvam problema fara bisturiu. Este nevoie de educație sportivă, de cultura sportivă pentru a alege să îți petreci o parte din timpul tău la sală, iar cei care o fac au de câștigat atât un corp armonios, cât și o sănătate solidă”, a punctat Florescu.
Omul de afaceri afirmă că numărul celor care merg la sală este în creștere, în fiecare an se constată o dublare a celor care aleg sportul și antrenorul peronal în defavoarea mersului la sală tradițional.
”Românii încep să conștientizeze că au nevoie de sport, fie să se mențină, fie să slăbească. În ceea ce privește antrenorul personal, acest lucru poate fi considerat de unii drept ‘fiță’, pentru alții a devenit o normalitate asemenea clienților din țări precum: SUA, Germania, Olanda, Suedia, Anglia, ”declara Florescu
”Observăm din ce în ce mai mult o creștere pe segmentul corporatiștilor care acuză boli asociate muncii lor, cei mai mulți acuză dureri cervicale, spinale sau au probleme reale de postură. De asemenea, probleme sunt și în cazul copiilor obezi. Mulți părinți își aduc copiii la sală ca să fie ajutați să slăbească, cu sprijinul antrenorului personal, deoarece se confrunta cu obezitatea datorată abuzului de fast-food, sedentarismului, toate acestea ducând la boli grave, una ar fi diabetul. Din păcate, acesta e un fenomen în creștere care poate fi stopat doar printr-o campanie națională de constientizare asupra riscurilor la care ne supunem dacă nu practicăm sport”, a precizat omul de afaceri.
El apreciază că se lucrează mai greu cu copiii, dar ca aceștia atunci când sunt cuceriți de antrenamente sunt mult mai tenace și mult mai serioși decât mulți dintre adulții care vin la sală. Un set de 12 ședințe costă în jur de 750 de lei și constă într-un program personalizat de trei ori pe săptămână.
”În general, un pachet pornește de la 100 de euro pe lună”, menționează Florescu.
Un antrenor personal lucrează cu numai două-trei persoane, pe care îi și consiliază și la capitolul nutriție.
”Clientul are un program bine pus la punct. Iar cei din zona corporate sunt foarte încântați că pot găsi în România echipamente performante, asemănătoare celor din Europa de Vest,
Și, dacă nu avem grijă de sănătatea noastră la timp, pe viitor pot apărea probleme. Este important nu doar să facem sport, ci să îl facem corect”, subliniază Alexander Florescu.
Există și varianta one-to-one, în care antrenorul lucrează cu un singur client, trainerul în acest caz fiind chiar Alexander, dar costurile sunt diferite, iar programele sunt personalizate.
”Competiția pe această piață este destul de mare. Antrenorul personal este cel care te ajută să își găsești motivația, încrederea, cu el poți găsi drumul spre obiectivul pe care ți l-ai propus. Am observat că în mod general clienții noștri au nevoie să depășească anumite praguri și să fie convinși să vină și a doua oară”, recunoaște el.
Alexander Florescu precizează că, în ultimii trei ani a investit foarte mult în proiectul său și intenția lui este să investească permanent, speră că în curând să vorbească și despre profit.
”Nu am avut susținerea pe care au avut-o alte branduri prezente în România. Dar merg mai departe și voi continua să investesc. Piața este pe un trend ascendent, crește cu 15-20% anual.
În ceea ce privește media de vârstă a clienților, aceasta ar fi între 28-36 de ani și de 12-18 ani în cazul copiilor, dar vin și seniori între 50 și 60 de ani, spune Florescu.