Viitorul este electric şi nu doar în cazul vehiculelor pentru pasageri, care le vor înlocui pe cele pe bază de combustibil, ci şi atunci când vorbim de biciclete, trotinete sau skateboarduri.
În cazul transportatoarelor personale totul a început cu Segway. Acest vehicul electric cu auto-echilibru a fost inventat de inginerul american Dean Kamen în 2001. Deşi a fost văzut cu un vehicul revoluţionar, Segway a avut un succes limitat, atât în Statele Unite, cât şi în Europa vânzările anuale fiind estimate la 10.000 de unități. În Asia, Segway a prins mai bine la public, însă preţul mare i-a determinat pe clienţi să se orienteze către produse copiate pe piaţa locală. Una dintre aceste firme era Ninebot, pe care americanii i-au acţionat în judecată pentru violare de patente.
Procesul nu a mai avut loc deoarece Ninebot, după o prezentă de doar trei ani pe piaţă, a făcut o ofertă de preluare a Segway. Chinezii au cumpărat Segway cu tot cu patente. Prețul plătit nu a fost făcut public, dar se știe că achiziția chinezilor a fost finanțată de Xiaomi, cunoscutul producător de smartphone-uri. Grupul de telecomunicații este acționar al Ninebot și a finanțat compania cu 80 de milioane de dolari. Astfel, atunci când vine vorba de dezvoltarea, producţia şi vânzarea produselor de transport personal pentru distanţe scurte, Ninebot este principalul actor de pe piaţă.
Unul dintre cele mai populare produse Ninebot este Mini Pro. Acesta are o autonomie de 30 km şi poate rula cu o viteză de 18km/h. Sistemul de funcţionare este simplu, iar producătorul spune că oricine poate învaţa să meargă pe un astfel de robot în mai puţin de cinci minute. Transportorul este ținut în picioare în echilibru static sau dinamic de către un computer și motoare electrice. Pentru a detecta aplecările, prin care se dau comenzile, se folosesc senzori giroscopici. Aceștia livrează computerului poziția și viteza momentană. La rândul lui, computerul prelucrează continuu datele și calculează ce comenzi anume trebuie date motoarelor, în așa fel ca acestea să restabilească echilibrul în mod automat fără intervenția utilizatorului. Foarte mulţi senzori de precizie citesc continuu orice mişcare a corpului şi ajustează vehiculul de până la 200 de ori pe secundă pentru a menţine utilizatorul perfect echilibrat.
Pentru cei care preferă motoarele oferta este la fel de bogată. Dacă în trecut multe modele erau doar în stadiu de concept în prezent pot fi achiziţionate la preţuri accesibile. Pe site-urile de specialitate există motoare în stilul Chopper sau Harley Davidson care oferă o autonomie ce variază între 35 şi 60 km, iar viteza maximă poate ajunge la 45km/h.
Nici skateboardurile nu mai sunt ce au fost în trecut. Modelele din prezent au integrate motoraşe electrice care pot fi comandate prin telecomandă şi oferă utilizatorului posibilitatea să ruleze cu 30 de km/h pe o distanţă de 20 de km. Greutatea maximă suportată este de 100 kg.