Atomic TV este pe cale sa-si modifice actionariatul si, foarte posibil, comportamentul pe piata, indica surse din industria de media si publicitate. Radu Herinean, director executiv la Atomic TV, a confirmat ca presedintele postului, Tod Stump, „pregateste ceva”. Herinean a spus ca afacerea poate fie vanduta cu totul, ca marca (brand), dar poate fi schimbata si numai la nivelul managementului de emisie a postului, ce apartine investitorului Atomic Media Group. Atomic TV difuzeaza muzica pentru tineri in peste 90% din retelele de cablu, fiind operat pe licenta de satelit a Dacia RTV Bucuresti SA de catre Atomic TV Romania. Potrivit AGB Data Research, Atomic TV a inregistrat in august 2001 o cota de piata (share) de 2% in mediul urbanul mare, realizand venituri de 313.000 dolari, calculate pe baza tarifelor lista.
Reprezentantii grupului international de media News Corporation, controlat de magnatul australian Rupert Murdoch, au contactat mai multe televiziuni din Romania cu distributie nationala, pentru o posibila achizitie.
Cristian Burci, CEO la Prima TV, subsidiarul Scandinavian Broadcasting Systems in Romania, s-a intalnit in aceasta vara cu reprezentantii News Corp., printre care si vicepresedintele Martin Pompadour. Comentand intalnirea, Burci a lasat sa se inteleaga ca nici Prima TV nu ar putea fi ocolita de un val al schimbarii de procente in actionariat.
Pentru emisia prin satelit, Realitatea TV astepta la sfarsitul lunii septembrie autorizatia de emisie pentru statia de sol. Presedintele Silviu Prigoana va avea insa de dat piept cu operatorii de cablu, pe care trebuie sa-i convinga ca televiziunea sa merita sa fie preluata.
Amintim doar in treacat OTV, intrata din septembrie legal in emisie, ca sa spunem ca televiziunea metropolitana Bucuresti 1 TV, operata prin News Romania SA, in care din nou News Corp. este implicata, se pregateste pentru lansare pina la sfirsitul anului, potrivit unor surse apropiate de conducerea companiei. B1 TV are un proiect de grila de televiziune generalista, cu stiri, talk-show-uri si filme, cu un target situat intre 25-45 de ani. Televiziunea va emite terestru pe frecventa utilizata in prezent de Sigma TV pentru Bucuresti si imprejurimi, pe o arie de 60 – 90 Km, pentru o populatie de aproximativ 2,5 milioane de locuitori. Lansarea B1 TV se pare ca va duce la anularea retransmisiei programului TV5 pe care Sigma TV il preia in prezent, francezilor ramanandu-le doar cablul. Compania a achizitionat filme de peste un milion de dolari, in principal de la distribuitorii New Films si Fox. O echipa de 150 persoane lucreaza deja pentru B1 TV, inclusiv in studiourile pentru talk-show-uri si morning-show-urile situate in blocul Adriatica de langa Hotelul Continental.
Acasa TV vrea sa fie platit de cablisti
Acasa TV are foarte mari sanse sa devina din aceasta toamna primul program de televiziune exclusiv de cablu, suta la suta asamblat in Romania, care sa fie platit de abonati asa cum sunt platite majoritatea programelor straine de tipul Eurosport, Discovery, MTV etc. Reprezentantii Acasa TV au stabilit cu Asociatia Profesionala Romana de Comunicatii prin Cablu (APRCC) principiile noului contract de distributie si negociaza acum contractele individuale, cu fiecare cablist in parte. Surse din industrie au declarat ca Acasa ar fi cerut 14 centi pentru fiecare abonat la inceperea negocierilor. Este probabil ca in final sa obtina in jur de 5 centi. Daca socotim maximul de distributie „cu acte” pe care un program il poate atinge pe cablu in Romania, in jurul a 2 milioane de abonati, suma anuala pe care Acasa TV o va strange prin abonament ar fi de 1,2 milioane de dolari. Abonamentul este considerat normal in Vest, pentru programele TV comerciale, care platesc importante sume pentru achizitia diverselor emisiuni, documentare sau filme. Nu este exclus ca obtinerea taxei de abonament de catre Acasa TV sa netezeasca lansarea PRO SPORT TV.
La sase luni de la lansare, programul de desene animate pentru copii Mini Max Romania, in spatele caruia se afla, prin intermediul unei companii inregistrate la Budapesta, Grupul Vivendi-Universal/Canal+, a ajuns la 12 ore de emisie zilnica si se pregateste pentru lansarea pe piata bucuresteana pe reteaua Romania Cable Systems. Negocierile pentru distributie cu operatorii de cablu au inceput de la 0,12 dolari per abonat. Mini Max negociaza si cu Centrul National al Cinematografiei pentru difuzarea de programe de animatie romanesti. Mini Max este retransmis necriptat prin satelitul AMOS1, biroul din Romania este intr-o locatie in apropierea Palatului Cotroceni, iar echipa de implementare este condusa de HajL