Guvernul a transmis că toți cei 4 milioane de beneficiari din 2,8 milioane de gospodării din România urmează să primească în perioada 1-28 februarie cardurile pentru plata facturilor la energie.
Vești bune pentru cei cu pensii sub 2.000 de lei
Potrivit informațiilor autorităților, vor beneficia de acest sprijin toți pensionarii de peste 60 de ani cu pensii de până la 2.000 de lei, pensionari cu pensie de invaliditate, indiferent de vârstă, cu venituri de până la 2.000 lei, persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu, cu venituri sub 2.000 lei, familii cu alocație de susținere și familii și persoanele cu ajutor social.
De asemenea, se precizează că media venitului lunar net per coabitant nu poate să depășească suma de 2.000 de lei.
Guvernul mai transmite că ajutorul se va acorda în două tranșe, care au valoarea de 700 de lei fiecare. Prima tranșă se acordă între 1-28 februarie 2023, iar a doua tranșă între 1-20 septembrie 2023.
Cu aceste carduri de energie se pot achita, începând de la data de 20 februarie, facturile pentru electricitate, gaz și energie termică (în sistem centralizat). De asemenea, se pot achiziționat butelii, lemne de foc, păcură sau peleți.
Cum se realizează plata
Pentru plata facturilor la energie, beneficiarii vor avea nevoie de cardul de energie, actul de identitate, factura sau certificatul de validare a datoriei, o declarație pe propria răspundere și contractul de furnizare a energiei la domiciliul declarat (în cazul în care beneficiarul are alt domiciliu decât cel înscris pe cardul de energie).
Plata facturilor folosind cardurile de energie se poate face direct la poștaș, la orice oficiu poștal din mediul urban sau la oficiul poștal în raza căruia își are domiciliul beneficiarul, în mediul rural.
De asemenea, plata se poate face și online, prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziție de Poșta Română.
Ce este certificatul de validare a datoriei
În ceea ce privește certificatul de validare a datoriei, autoritățile vin cu o serie de precizări. Astfel, acesta este un document emis de asociația de proprietari / locatari, pentru a certifica datoria curentă sau restantă a beneficiarului
față de asociație, rezultată din furnizarea de energie termică în sistem centralizat.
De menționat că, beneficiarii racordați la alimentarea cu energie termică în regim centralizat trebuie să solicite eliberarea acestui certificat de către de proprietari unde este înscris. După ce primesc acest certificat, pentru a achita factura, trebuie să îl prezinte poștașului / oficiantului poștal împreună cu cartea de identitate și cardul de energie.