Dupa ce in urma cu numai o zi Google a anuntat ca renunta la parteneriatul cu Yahoo in privinta publicitatii, aceasta din urma se reorienteaza spre Microsoft, companie pe care a refuzato anterior in favoarea Google.

Jerry Yang, presedintele executiv al Yahoo a declarat ca este deschis „unei noi intelegeri cu Microsoft”. Ironia face ca Jerry Yang sa declare acest lucru dupa ce in luna mai a acestui an s-a opus vehement unei eventuale preluari nesolicitate de catre Microsoft.

„La momentul actual pot spune ca cel mai bun lucru pe care Microsoft l-ar putea face este sa cumpere Yahoo”, a declarat Yang in cadrul unei conferinta in San Francisco.

De asemenea, presedintele executiv al Microsoft, Steve Ballmer declara luna trecuta ca preluarea Yahoo are inca un sens, insa a negat ca afirmatia sa inseamna si ca cele doua companii negociaza efectiv acest lucru.

Pe de alta parte, un purtator de cuvant al Microsoft a declarat la acea vreme ca „Microsoft nu are niciun interes in privinta achizitiei Yahoo”. „Nu poate fi vorba de nicio negociere intre cele doua companii”, a adaugat acesta.

Cu toate acestea, majoritatea analistilor sunt de parere ca Microsoft va incerca din nou sa preia Yahoo, mai ales ca acum compania poate fi cumparata la un pret mult mai mic fata de valoarea pe care ao avea in luna mai.

Google a decis sa renunte la parteneriatul cu Yahoo in domeniul publicitatii, pentru a evita un litigiu cu autoritatea anti monopol din SUA, care a prezentat o serie de obiectii pe aceasta tema.

Decizia reprezinta un pas inapoi atat pentru Google, cat si pentru Yahoo, care, printr-un gest de salvare in ultimul moment, a propus reducerea valorii parteneriatului pentru ca acesta sa poata avea loc.

„Dupa patru luni de revizuiri, timp in care au avut loc numeroase discutii privind posibilele schimbari in acest parteneriat, este evident faptul ca autoritatile guvernamentale si unii consilieri continua sa aiba ingrijorari in aceasta privinta”, a scris, pe blogul companiei, David Drummond, seful departamentului juridic al Google.

„Pe langa litigiul cu autoritatile am fi riscat si deteriorarea pe termen lung a relatiilor cu parteneri valorosi. Acest lucru nu ar fi fost in interesul companiei noastre sau a utilizatorilor site-ului si de aceea Google a decis sa puna capat acestei colaborari”, a adaugat Drummond.

Sursa: Times Online