Elasticitatea demonstrată de unii dintre proprietarii de cluburi de fitness în ceea ce privește structura pachetelor de abonamente și nivelul tarifelor își arată astăzi efectele, inclusiv prin extinderea capacității sălilor, respectiv prin deschiderea de noi unități. „Numărul abonamentelor a crescut semnificativ comparativ cu anul trecut. Astfel, am luat decizia de a inaugura noi unități. Vom deschide două centre de fitness în București: unul în ­Pipera și un altul în zona Titan“, declară Marius Nedelcu, manager al World Class, care operează în prezent opt centre de fitness în București și în ţară. World Class practică o grilă de abonamente ale căror prețuri variază, în afara promoțiilor, între 1.000 și 2.000 de euro anual, cu tot cu TVA, fără posibilitatea de contractare de abonamente lunare. „A existat o scădere a tarifelor abonamentelor, însă niciodată cu mai mult de 10%. Țintim clienții din categoriile middle și top management. Pentru cei interesați de abonamente lunare există sălile de cartier“, adaugă Nedelcu. 

Creșterea afluenței de clienți i-a determinat și pe managerii One Fitness, companie deținută de Diana Oprea, campioană mondială la fitness, să investească 400.000 de euro în mărirea capacității clubului. „Numărul abonamentelor a crescut cu 20%-25% în primul trimestru comparativ cu aceeași perioadă din 2010. Spre exemplu, în martie, am avut aproximativ 8.000 de intrări, luând în calcul că o persoană vine, în medie, de două-trei ori pe săptămână la sală“, arată Cristian Bolfoș, CEO al clubului. Prețul mediu al unui abonament anual la One Fitness este de aproximativ 600 de euro. „Am menținut tarifele la niveluri similare celor de anul trecut, însă am avut destule pro­moții avantajoase“, explică Bolfoș unul dintre motivele pentru care s-a reușit atragerea de noi clienți.

Magnet pentru noi membri

Pentru că au înțeles că, în actualul context eco­nomic, achitarea unui abonament pe 12luni a devenit destul de dificilă chiar și pentru acele categorii de clienți care în trecut se înscriau lejer în topul marilor plătitori, cluburile au des­­­fășurat, în ultimele luni, mai multe campanii promoționale. În cazul World Class Plaza, fost Wellness Club, numărul abonamentelor a crescut cu 12% de la începutul anului. „Comparativ cu 2010, abonamentele au fost mai ieftine cu 10%“, spune managerul clubului, Șerban Georgescu. Luna aceasta, centrul a avut la vânzare abonamente anuale la prețul de 399 de euro (cu TVA), însemnând mai puțin de 34 de euro pe lună.  „Ne-a mers mai bine decât ne-am așteptat pentru primul an de operare. Estimasem 750 de abonamente pentru 2010, dar ne-am depășit obiec­tivul cu 40%“, spune Delia Necula, director de marketing și vânzări al clubului Moving Class din Otopeni. Potrivit acesteia, în perioada ianuarie-aprilie, numărul de abonamente a crescut cu 15%. „Ne-am bucurat că am înregistrat o creștere, în condițiile în care am majorat tarifele la abonamente cu 15%-20% față de trimestrul anterior, când am practicat tarife promoționale“, mai spune Necula.