Campaniile promoționale de sezon și ajustările de tarife decise pe fondul crizei au condus la o creștere cu până la 25%, în doar câteva luni, a numărului de abonamente la cluburile de fitness și aerobic.
Elasticitatea demonstrată de unii dintre proprietarii de cluburi de fitness în ceea ce privește structura pachetelor de abonamente și nivelul tarifelor își arată astăzi efectele, inclusiv prin extinderea capacității sălilor, respectiv prin deschiderea de noi unități. „Numărul abonamentelor a crescut semnificativ comparativ cu anul trecut. Astfel, am luat decizia de a inaugura noi unități. Vom deschide două centre de fitness în București: unul în Pipera și un altul în zona Titan“, declară Marius Nedelcu, manager al World Class, care operează în prezent opt centre de fitness în București și în ţară. World Class practică o grilă de abonamente ale căror prețuri variază, în afara promoțiilor, între 1.000 și 2.000 de euro anual, cu tot cu TVA, fără posibilitatea de contractare de abonamente lunare. „A existat o scădere a tarifelor abonamentelor, însă niciodată cu mai mult de 10%. Țintim clienții din categoriile middle și top management. Pentru cei interesați de abonamente lunare există sălile de cartier“, adaugă Nedelcu.
Magnet pentru noi membri
Pentru că au înțeles că, în actualul context economic, achitarea unui abonament pe 12luni a devenit destul de dificilă chiar și pentru acele categorii de clienți care în trecut se înscriau lejer în topul marilor plătitori, cluburile au desfășurat, în ultimele luni, mai multe campanii promoționale. În cazul World Class Plaza, fost Wellness Club, numărul abonamentelor a crescut cu 12% de la începutul anului. „Comparativ cu 2010, abonamentele au fost mai ieftine cu 10%“, spune managerul clubului, Șerban Georgescu. Luna aceasta, centrul a avut la vânzare abonamente anuale la prețul de 399 de euro (cu TVA), însemnând mai puțin de 34 de euro pe lună. „Ne-a mers mai bine decât ne-am așteptat pentru primul an de operare. Estimasem 750 de abonamente pentru 2010, dar ne-am depășit obiectivul cu 40%“, spune Delia Necula, director de marketing și vânzări al clubului Moving Class din Otopeni. Potrivit acesteia, în perioada ianuarie-aprilie, numărul de abonamente a crescut cu 15%. „Ne-am bucurat că am înregistrat o creștere, în condițiile în care am majorat tarifele la abonamente cu 15%-20% față de trimestrul anterior, când am practicat tarife promoționale“, mai spune Necula.