În Singapore, fiecare cetățean poate fi complet verificat din punct de vedere financiar. Și în Germania clienții devin din ce în ce mai transparenți. Este acesta un blestem sau o binecuvântare?
Singapore, centrul financiar din Asia de Sud-Est, este prima țară din lume care pune la dispoziție toate datele financiare ale cetățenilor săi. Acest fapt oferă băncilor comerciale o perspectivă asupra investițiilor, inclusiv cele ale concurenței, în ceea ce privește împrumuturile, cheltuielile, asigurările și pensiile de stat.
Clienții trebuie să își reînnoiască consimțământul în fiecare an pentru a fi protejați. A doua zi de la anunțul făcut public, băncile din Singapore au început să lupte în mod deschis pentru noii clienți, în special pentru cei din clasele inferioare, deoarece sperau la o afacere de miliarde de dolari.
Aplicații pentru telefoanele mobile ale clienților
Până în prezent, cele șapte bănci de pe insula tropicală, care au participat la schimbul de date inițiat de stat și finanțat de banca centrală (infrastructură digitală intitulată Singapore Financial Data Exchange – SGFinDex), oferă aplicații pentru telefoanele mobile ale clienților, notează publicația germană Frankfurter Allgemeine Zeitung.
În aceste aplicații resursele financiare sunt calculate pe mai multe niveluri și prezentate în diagrame colorate, ușor de înțeles. În același timp, aceste aplicații trimit propuneri de investiții și îi determină pe utilizatori să încheie asigurări, de exemplu. Informațiile sunt criptate, iar propunerile de investiții sunt create cu ajutorul inteligenței artificiale.
Noi oportunități
După cum scrie presa de stat, acest mecanism este menit să deschidă noi oportunități de venit pentru cei care „nu își pot permite un consilier privat de investiții”. „Putem combina puterea tehnologiei și a finanțelor pentru a crea o societate mai incluzivă”, a declarat Ravi Menon, guvernatorul băncii centrale a statului, instituție care se bucură de cea mai mare densitate de milionari.