Tot mai multe universităţi oferă acces gratuit la informaţii de afaceri. Din faţa calculatorului, din Romånia, se pot obţine acum resurse multimedia de la cele mai bune şcoli de afaceri. La sfårşitul anului trecut, Instituto de Empresa din Spania, şcoală de business cotată între primele zece din lume, a anunţat că oferă acces gratuit pe internet la resursele multimedia de afaceri în limba engleză şi spaniolă pe care le deţine, care includ materiale video, studii
Tot mai multe universităţi oferă acces gratuit la informaţii de afaceri. Din faţa calculatorului, din Romånia, se pot obţine acum resurse multimedia de la cele mai bune şcoli de afaceri.
La sfårşitul anului trecut, Instituto de Empresa din Spania, şcoală de business cotată între primele zece din lume, a anunţat că oferă acces gratuit pe internet la resursele multimedia de afaceri în limba engleză şi spaniolă pe care le deţine, care includ materiale video, studii de caz sau simulări online. „Motivul pentru care am luat această decizie este foarte simplu: nu are sens să ascundem informaţiile academice de publicul larg. Într-o lume conectată, în care informaţia circulă liber, toate modelele de afaceri trebuie adaptate şi regåndite. Valoarea adăugată pe care IE Business School o oferă studenţilor săi se află în modul în care sunt folosite materialele, şi nu în materialele însele. Aşa că, avantajul nostru competitiv nu este compromis în niciun fel prin această decizie“, spune, pentru revista Capital, Felix Valdivieso, directorul de comunicare al IE Business School.
O persoană conectată la internet poate să acceseze acum, din orice colţ al lumii, site-ul openmultimedia.ie.edu, pentru a învăţa cum se stabileşte strategia de marketing şi de comunicare a unei companii, cum se realizează un plan de afaceri, ce înseamnă un studiu de piaţă, cum se realizează politica salarială sau cum se evaluează o firmă.
În opinia Mihaelei Fiordean, consultant la biroul din Paris al companiei Noir sur Blanc, agenţie de comunicare internaţională care reprezintă mai multe şcoli de afaceri de top, universităţile aleg să pună la dispoziţia publicului astfel de resurse atåt pentru a-şi promova propria imagine, cåt şi pentru a contribui la educarea opiniei publice. „Accesul liber la acest tip de informaţie reprezintă, în primul rånd, o excelentă acţiune de marketing în vederea recrutării de noi studenţi. În acelaşi timp, poate atrage atenţia altor universităţi asupra subiectelor aflate în cercetare la universitatea respectivă şi suscita propuneri de colaborare din partea altor instituţii care sunt preocupate de aceleaşi probleme“, spune Mihaela Fiordean.
Pionierul iniţiativei de a asigura acces liber la resurse este Massachusetts Institute of Technology (MIT), care a decis în 2002 să pună online un set de 50 de cursuri, ajungånd anul trecut să ofere pe site-ul ocw.mit.edu peste 1.800 de cursuri. Succesul înregistrat de MIT, al cărui site a depăşit în 2007 nivelul de două milioane de vizite pe lună, a determinat şi alte instituţii să aplice acest model.
„Accesul liber la informaţii este fundamental pentru viitorul educaţiei. Acele universităţi care încearcă să ţină procesul de educaţie şi studenţii închişi într-o clasă ca într-o cuşcă or să aibă un eşec“, consideră Felix Valdivieso, de la IE Business School.
«Universităţile care încearcă să ţină procesul de educaţie şi studenţii închişi într-o clasă ca într-o cuşcă or să aibă un eşec.»
Felix Valdivieso, director de comunicare, IE Business School
260 de cărţi pot fi accesate gratuit în sectiunea Biblioteca Digitală a site-ului Academiei de Studii Economice din Bucureşti
Site-uri cu resurse
• biblioteca-digitala.ase.ro/biblioteca/model/index2.asp
• openmultimedia.ie.edu
• videogsb.stanford.edu
• ecorner.stanford.edu
• ocw.mit.edu
• knowledge.wharton.upenn.edu
• itunes.stanford.edu