Noi detalii despre accidentul feroviar din Teleorman, dintre un tren de călători şi unul de marfă.
Mecanicul trenului de călători ar fi vinovat pentru accident: Roșu ordonă oprirea imediată (…) a neglijat acest semnal
Traian Preoteasa, directorul CFR Călători, a venit cu o serie de noi informaţii cu privire la concluziile anchetei. Se pare că vinovat pentru accident ar fi mecanicul care a ignorat semnalul roşu care indica oprirea imediată.
„Noutăți nu pot să apară. Este Comisia de Anchetă care analizează toate elementele locomotivelor, trenurilor și toate cele.
Din constatările de ieri, a ieșit că mecanicul, conform instrucțiilor în vigoare, roșu ordonă oprirea imediată, el a încercat să depășească controlat și a făcut această eroare care a dus unde a dus.
Nu este o noutate că mecanicii au aceste instrucții de serviciu după care se ghidează. Nu-ți trebuie multă experiență să știi că la semnalul roșu, la semnalizare roșie, acest semnal îți ordonă oprirea imediată.
A neglijat acest semnal, va spune el din ce motive l-a neglijat și cum l-a neglijat.
Dacă intra și nu acționa depășirea controlată, intrau în acțiune sistemele de siguranță și îl frânau cu mult înainte de trenul de marfă. El a acționat această depășire controlată, drept pentru care s-au anulat sistemele de siguranță și a mers pe manual până a văzut și a frânat trenul”, a precizat directorul general al CFR Călători pentru Antena 3.
Infrastructura feroviară nu este de vină pentru incidentul de luni dimineaţă, iar trenul funcţiona corespunzător
Traian Preoteasa a comentat şi problemele legate de ore de odihnă, fiind discuţii în acest sens după accident. El spune că se vor face verificări, pentru a se stabili dacă toate condiţiile de odihnă sunt respectate la nivelul regionalelor CFR.
Mai mult, directorul CFR Călători a explicat că infrastructura feroviară nu poate fi învinovăţită în acest caz, totul fiind semnalizat corespunzător, iar trenul corespunzând la toate probele de frână.
„Nu există mecanic tânăr, mecanic în vârstă, mecanic cu mai multă sau mai puțină experiență. Există mecanic de drum, care are toate autorizațiile necesare, toate verificările: medicală, psihologică și tehnică. Este un mecanic de drum, așa se numesc.
Nu există căi secundare, căi principale. Noi trebuie să avem aceeași prioritate pentru toți călătorii. Când circulă pe linii secundare, când circulă pe linii principale, ei trebuie protejați în același fel.
De aici încolo, intrăm în speculații. S-a vorbit mult despre orele de odihnă, despre condițiile în care se odihnesc mecanicii. (…)
Sunt directori de regională care au dat mai multă atenție condițiilor de odihnă. O să facem și noi niște controale în perioada următoare.(…)
În ceea ce privește acest eveniment, nu putem imputa nimic infrastructurii feroviare. Era semnalizată, trenul a corespuns la toate probele de frână. După ce se va termina raportul Agenției de Investigare, vinovați, probabil că vă trebuia să plătească absolut tot ce s-a întâmplat acolo”, a mai declarat Traian Preoteasa pentru sursa citată.