Accor a vândut 158 de hoteluri low-cost din lanţul hotelF1 pentru 272 milioane de euro, fondurile urmând să fie utilizate pentru reducerea datoriilor, a anunţat marţi grupul francez.
Accor va continua să opereze hotelurile sub marca hotelF1, dar proprietarul unităţilor a devenit un consorţiu de investitori instituţionali francezi, care au realizat tranzacţia printr-un trust de investiţii imobiliare.
„Într-un climat economic dificil, tranzacţia confirmă interesul investitorilor pentru industria hotelieră, în special pentru segmentul low-cost”, se arată într-un comunicat al Accor.
Grupul francez îşi va reduce datoriile cu circa 187 milioane de euro în acest an, ca urmare a acestei vânzări, din care 130 milioane euro vor intra la rezervele de lichidităţi. Totodată, tranzacţia va avea un impact pozitiv de 5 milioane euro asupra profitului înainte de taxe.
Accor a deschis primul hotel din reţeaua Formule 1 în urmă cu 25 de ani şi a realizat, în 2007, rebrandingul lanţului în hotelF1. Segmentul hotelurilor low-cost a rezistat bine în Franţa în perioada crizei, în timp ce unităţile de cazare mai scumpe au avut de suferit în urma scăderii cererii.
SURSA: Mediafax