Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) vine cu vești proaste pentru șoferi. Potrivit acestora, noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, vor face ca prețul automobilelor noi să crească în medie cu 2.000 de euro.
Potrivit informațiilor transmise de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), producătorii vor fi nevoiți să investească în noi tehnologii pentru motoare cu combustie în contextul în care autoritățile din UE susțin că vor face obligatoriu tranziția la automobile electrice în 2035.
Statele membre UE negociază anul acesta o legislaţie care va înăspri limitele privind poluanţii care afectează sănătatea, inclusiv oxizii de azot. UE susţine că beneficiile asupra sănătăţii vor justifica costurile suportate de producători.
Directorul general al ACEA critică implementările impuse de UE
Directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, susţine că proiectul de lege este „un prim exemplu” al reglementărilor care vor spori complexitatea şi incertitudinile, în condiţiile în care industria are dificultăţi cu „investiţiile şi deciziile cheie”.
„În acelaşi timp, reglementările nu vor aduce beneficiile asupra mediului pentru care erau menite”, a adăugat de Vries.
Unii producători auto susţin că normele Euro 7 îi vor forţa să investească în tehnologia pentru motoarele pe combustie, când ei deja au alocat zeci de miliarde de euro pentru vehiculele electrice cu emisii zero.
ACEA susţine că normele Euro 7 vor majora în medie preţurile noilor maşini cu 2.000 euro
ACEA susţine că normele Euro 7 vor aduce doar o îmbunătăţire marginală faţă de actualele standarde, în timp ce vor majora în medie preţurile noilor maşini cu 2.000 euro, forţând multe persoane să cumpere modele mai vechi poluante în loc de vehicule noi.
Înaintea reuniunii Consiliului European dedicată competitivităţii, ACEA a cerut un sprijin mai mare, inclusiv subvenţii europene, pentru vehiculele electrice.
„Astăzi, producătorii auto din Europa se confruntă cu o provocare asimetrică. Nu mai suntem în fruntea cursei tehnologice”, a afirmat Luca de Meo, preşedintele ACEA şi directorul general al Renault.
ACEA a observat sprijinul masiv obţinut de concurenţii din China şi SUA
„În acelaşi timp, în condiţiile în care subvenţiile în UE pentru vehiculele electrice cu emisii zero sunt în declin, observăm sprijinul masiv obţinut de concurenţii noştri din China şi SUA”, a adăugat oficialul ACEA.
Comisia Europeană şi-a prezentat în 2022 propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025.