Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în noiembrie un semnificativ avans în Europa (UE plus EFTA), iar cota de piaţă a constructorului autohton de automobile s-a majorat de la 2% la 2,6%, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate marţi.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 25.002 unităţi, în creştere cu 30% faţă de noiembrie 2012 (19.238 unităţi), în timp ce aproape toţi marii producători auto au înregistrat creşteri ale vânzărilor, de la 3,2% pentru Volkswagen Group şi 6,2% pentru General Motors Group, la 8,9% pentru grupul Renault, 6,9% pentru Toyota Group şi 30,9% pentru Mazda. În schimb, vânzările General Motors Group şi Ford au scăzut cu 3,8%, şi, respectiv, cu 2,9%.
În perioada ianuarie – noiembrie 2013, au fost înmatriculate, în total, 265.414 autoturisme Dacia în cele 29 de state europene, în creştere cu 20,6% faţă de perioada similară din 2012, când înmatriculările s-au situat la 220.043 unităţi.
Recesiunea din zona euro şi nivelul ridicat al şomajului au afectat vânzările principalilor producători auto în Europa în primele 11 luni din acest an. Astfel, vânzările grupului Volkswagen au scăzut cu 2,3%, ale PSA Peugeot Citroen cu 9,6%, ale General Motors Group cu 5,4%, ale Ford cu 5%. Creşteri s-au înregistrat la Renault Grup (2,1%), Mazda (17,2%) şi Daimler (4,4%).
Statisticile vizează pieţele auto din 29 de state europene, dintre care 26 provenind din Uniunea Europeană, dar fără Malta, şi trei state participante la Acordul European de Comerţ Liber (EFTA), respectiv Islanda, Norvegia şi Elveţia. AGERPRES