Acer România, reprezentanţa producătorului taiwanez de PC-uri, a vândut în primul trimestru peste 27.000 de PC-uri portabile (notebook şi netbook), în creştere cu 150% faţă de ianuarie-martie 2009, cota de piaţă ajungând la 29%, a declarat directorul de vânzări al companiei, Bogdan Iftemie.
„Vânzările Acer au crescut cu 150% în primul trimestru din 2010 faţă de perioada similară din 2009. Totuşi, dorim să evităm să luăm ca reper primul trimestru al anului trecut din mai multe motive, principalul fiind legat, bineînţeles, de criza financiara. Vânzările (din primele trei luni din 2010 – n.r.) au fost mai mici faţă de estimări, în principal datorită scăderii drastice a pieţei şi a stocurilor existente din ultimul trimestru al anului precedent, aşa că poate ar fi mai potrivit să luăm ca etalon rezultatele din 2008”, a spus Iftemie.
El arătat că, la începutul anului 2009, consumatorul român a fost afectat de situaţia economică atât la nivel emoţional, cât şi financiar.
Oficialul Acer România a explicat că această creştere a vânzărilor, înregistrată în primele trei luni ale anului, se datorează, în principal, poziţionării abordate în piaţa din România, atât din punct de vedere al produselor din gamă, cât şi al preţurilor.
10.000 de monitoare, vândute în primele trei luni
„Având în vedere că este dificil de estimat evoluţia pieţei, numărul de unităţi vândute în 2010 poate varia foarte mult. Ceea ce putem spune este că noi urmărim să menţinem şi chiar să creştem cota de piaţă pe care o avem în acest moment”, a arătat directorul reprezentanţei locale a producătorului taiwanez de PC-uri.
Pe segmentul monitoarelor, Acer a vândut în România circa 10.000 de unităţi, cota de piaţă depăşind cu puţin 10%.
La nivelul întregului an, Acer România estimează că vânzările de PC-uri de pe piaţa locală se vor majora cu cel puţin 50%, ca număr de unităţi.
„Faţă de anul trecut, înregistrăm deja în mod clar o evoluţie, suntem pe drumul cel bun. Noi estimăm o creştere de minim 50% la nivel de unităţi vândute, pe fondul continuării tendinţei de eroziune de preţ. Evoluţia economică este, totuşi, un criteriu important în industria IT&C, deoarece posibila scădere a puterii de cumpărare a utilizatorilor poate modifica estimarea făcută de noi. Pe ansamblu, însă, suntem optimişti ca anul acesta piaţa îşi va reveni”, a mai spus Iftemie.
Piaţa PC-urilor din România a înregistrat, anul trecut, o scădere de peste 50% în volum, de la un milion unităţi, în 2008, la circa 486.000 de PC-uri, conform International Data Corporation (IDC).
SURSA: Mediafax