Acest document le pune viaţa în pericol tuturor celor care călătoresc cu trenul! Sindicaliştii trag un semnal de alarmă

Infrastructura feroviară din România este veche, iar materialul rulant (locomotivele şi vagoanele) sunt depăşite şi ele, ceea ce le poate pune viaţa în pericol tuturor celor care călătoresc cu trenul.

Ministerul Transporturilor a adoptat la sfârşitul anului trecut Ordinul 1.853 din 10 decembrie 2018, care le poate pune viaţa în pericol tuturor celor care călătoresc cu trenul prin ţară, spune preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă (FML), Iulică Măntescu, citat de Ziare.com.

Documentul stabileşte că trenurile pot fi conduse de un singur om.

Şeful de sindicat consideră însă că, în mod normal, în România, fiecare tren de marfă ar trebui condus de câte doi oameni. Măntescu afirmă că garniturile de marfă, adesea greu de condus din cauza infrastructurii vechi, circulă pe aceleaşi linii ca trenurile de călători. Astfel, dacă un tren de marfă scapă de sub control, riscă să producă o tragedie pe calea ferată.

„Noi am atras atenţia, în repetate rânduri, asupra acestei chestiuni. De principiu, nu avem nimic împotrivă ca mecanicul de locomotivă să conducă singur. În alte ţări se poate. Problema este că noi, în România, nu suntem pregătiţi pentru asta”, spune Măntescu, citat de Ziare.com, care precizează că mecanicului i se poate face rău sau poate adormi.

„În România, la acest moment, trenul trebuie condus de două persoane. Prima persoană este mecanicul de locomotivă, iar a doua poate fi un mecanic-ajutor, un şef de tren sau un alt agent autorizat care poate îndeplini şi funcţia de şef de tren”, spune Măntescu.