Un studiu recent arată că cele mai utilizate motoare din industria auto a Europei sunt motoarele cu 4 și 3 cilindri în linie, dar și cele cu 6 cilindri în linie sau V6.
Totuși, se pare că cel mai bun motor rămâne în continuare cel cu 6 cilindri în linie, fiind considerat cel mai fiabil, puternic, rezistent și ușor de reparat. Mai mult, motorul cu 6 cilindri în linie, L6 (i6, l6) este și cel mai bine amplasat pe mașină, fiind extrem de echilibrat deoarece pistoanele lucrează câte două.
În același timp, capota acestor mașini cu motoare cu 6 cilindri este destul de lungă, cum ar fi modelele BMW unde motorul este amplasat longitudinal, iar tracțiunea este pe spate. De asemenea, ca și costuri, dacă comparăm un motor de 6 cilindri în linie cu unul V6, manopera este mai mică, întrucât operațiunea durează mai puține ore, scrie promotor.ro.
Un motor cu 6 cilindri în linie este mult mai bun decât un motor V6
Astfel, dacă ținem cont de greutate, număr de piese, motorul cu 6 cilindri în linie este mai bun decât un V6. Motorul cu 6 cilindri în linie echipează modele BMW, Mercedes-Benz, noile modele Mazda, dar și mașinile mai vechi fabricate de Nissan și Toyota.
Motorul diesel cu o turbină este mai fiabil decât cel cu mai multe turbine, mai arată specialiștii, iar motoarele de 2,5 litri sau 3 litri, dacă sunt folosite și reparate corect, pot merge fără probleme sute de mii de kilometri.
Topul mărcilor de mașini cu cele mai puține probleme la motoare
- Honda, 0,29%, 1 din 344 de mașini
- Toyota, 0,58%, 1 din 171 de mașini
- Mercedes-Benz, 0,84%, 1 din 119 de mașini
- Volvo, 0,90%, 1 din 111 de mașini
- Jaguar, 0,98%, 1 din 103 de mașini
Mai mult, un nou studiu arată că o serie de probleme care au apărut acum la mașinile electrice ar putea să nu le mai facă mai fiabile decât vehiculele cu motoare cu combustie internă.
Proprietarii de vehicule pe benzină sau diesel raportează mai puține probleme în primii patru ani de utilizare decât proprietarii de vehicule electrice.
Un nou program Rabla în România
Un nou program „Rabla”, prin care cei care îşi casează maşinile mai vechi de 15 ani pot primi o primă de „cel puţin 3.000 de lei”, fără a fi obligaţi să cumpere un autovehicul nou, va debuta pe 1 iulie, conform anunţului făcut zilele trecute de ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos.
„Venim cu încă un program care va porni pe 1 iulie dacă totul merge bine şi reuşim să ne înţelegem cu autorităţile publice locale. Un program «Rabla» local care va scoate sute de mii de maşini vechi din circulaţie. Vom asigura o primă de cel puţin 3.000 de lei pentru maşinile casate fără obligaţia de a fi cumpărate maşini noi.
Azi-dimineaţă (pe 5 mai – n.r.) am avut o discuţie cu domnul ministru Cseke (Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, n.r.) despre reţeaua naţională de staţii de încărcare. Aici, veştile bune vin şi din partea Ministerului Dezvoltării, pentru că de acolo vor fi finanţate peste 15.000 de staţii de încărcare până în 2026, prin PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n.r.).
Noi am pus, astăzi, în consultare publică, Ghidul pentru următorul apel de proiecte din partea autorităţilor publice locale pentru staţiile de putere normală sau mică”, a menţionat Tanczos.