Experții spune că este periculos să cumpărăm mașini second-hand, mai ales dacă acestea sunt extrem de ieftine, deoarece tot mai mulți samsari de mașini ajung să dea în spate kilometrajul mașinii sau să îl schimb cu altul care are mai puțini kilometri.

O problemă serioasă este des întâlnită la mașinile Volkswagen Passat, aflate la mare căutare în rândul românilor.

Acesta este detaliul care dă de gol o mașină cu kilometrajul modificat. Mare atenție mai ales la Volkswagen Passat!

Mașinile second-hand atrag oamenii prin prețul lor scăzut, dar și prin faptul că deprecierea în timp este mai mică decât cea a mașinilor noi care își pierd o bună parte din valoare imediat ce te-au urcat în ele.

Totuși, înainte de a porni la cumpărături, ar fi bine să știți cum să deosebiți o mașină care merită cumpărată de una de care ar trebui, de fapt, să vă feriți.

Dacă achiziționați o mașină uzată, kilometrajul ar trebui să fie un factor imens în decizia dvs. La urma urmei, kilometrajul unei mașini este, într-un fel, o modalitate de a-i determina durata de viața.

Dar, cum la noi în țară se practică modificarea kilometrajului, potențialii clienți nu vor știi niciodată cu adevărat care este rulajul real al unei mașini.

Fumul albastru de la eșapament arată adevăratele probleme

Recent, experții de la canalul de YouTube 99Vehicles au realizat un clip video în care oferă câteva sfaturi prin care cei care vor o mașină rulată se pot feri de țepe.

Astfel, dacă pe evacuare o mașină scoate fum cu o nuanță albăstruie, acesta poate fi un semn că motorul are probleme.

”Deci motorul ăla nu are, în nici un caz 60, 80, 120 sau 180.000 de km reali. Mașina are 400.000”, spun cei de la 99Vehicles în clipul care poate fi urmărit mai jos.

Practic, fumul de eșapament albastru înseamnă că există probabil o scurgere de ulei sau probleme la arderea uleiului in motor. Scurgerea poate fi cauzată de mai multe probleme, cum ar fi scurgeri ale garniturilor de supapă, inele de piston deteriorate sau pereți de cilindru uzați.

Mai mult, toate motoarele ard o cantitate infimă de ulei, acesta este motivul pentru care nivelul de ulei al motorului va scădea în mod natural și unul dintre motivele pentru care acesta își schimbă culoarea.

Cu toate acestea, într-un motor care merge bine, nu se va arde atât de mult ulei încât să se producă un fum vizibil. Dacă puteți vedea fumul albastru înseamnă este necesară o reparație serioasă la motor, ori că mașina este foarte veche și uzată.