Administraţia oraşului, aleasă în 2015, respectă o agendă de lucru în favoarea mediului. Însă mai ales firmele s-au opus eliminării traficului rutier în centrul oraşului. De aceea, maşinile au fost deocamdată interzise numai pe anumite artere de circulaţie. Introducerea taxelor de drum a dus deja la reducerea traficului rutier. Dar, susţin criticii, creşterea taxei de intrare cu autoturismul personal în centrul oraşului, care a crescut de la 3,20 euro la 5,60 euro în noul an, este o povară mult prea mare pentru cetăţeni.
Maşinile acţionate electric integral sunt scutite de această taxă, lucru care duce la creşterea vânzărilor. Însă mulţi dintre cei care nu-şi permit să schimbe vechile autoturisme diesel sau pe benzină se simt pedepsiţi pe nedrept. Cu toate acestea, majoritatea cetăţenilor oraşului sprijină reducerea emisiilor de gaze nocive în Oslo.
Conform unui sondaj recent, trei sferturi dintre aceştia consideră că sunt importante toate demersurile în vederea atingerii obiectivului pentru 2030. La fel de importantă este şi dorinţa administraţiei locale de a interzice circulaţia maşinilor în centru, consideră peste jumătate din norvegienii chestionaţi. 63% cred că măsurile de reducere a emisiilor de gaze vor face din Oslo un oraş mai bun.