Candidatul Alianţei Dreapta Unită la preşedinţia Consiliului Judeţean Ilfov, Ionel Dancă, a făcut o propunere de interzicere pentru aceste mașini sau autovehicule.

A făcut o propunere de interzicere pentru aceste mașini sau autovehicule

Interzicerea vizează traficul în interiorul Inelului de Centură A0. Acesta susţine că restricţiile pot fi introduse gradual şi că acestea pot excepta transportul de persoane.

„Propunem interzicerea traficului greu în interiorul Inelului de Centură A0! Ne-am săturat de promisiuni goale de fluidizarea traficului în marile orașe din jurul Bucureștiului.

Fără trafic greu în Otopeni – DN1, Voluntari – DN2, Pantelimon – DN3, Popești-Leordeni – DN4, 1 Decembrie – DN5, Bragadiru – DN6, Chitila – DN7 și în localitățile învecinate acestora!”, a scris Ionel Dancă pe Facebook.

Dancă susține că este nevoie de „soluții radicale” pentru a reduce traficul rutier de mare tonaj.

„Este nevoie de soluții radicale pentru a reduce traficul rutier de mare tonaj din Ilfov care ne poluează viața și îngreunează traficul auto din localitățile noastre.
Până în 2026, când este programată finalizarea lucrărilor de construcție pentru autostrada A0, în colaborare între Consiliul Județean Ilfov și CNAIR, pe măsură ce sunt date în folosință noi loturi din A0, se pot introduce treptat restricții de circulație pentru autovehiculele cu greutatea mai mare de 7,5 tone care tranzitează localitățile care au conexiune la A0.

Inițial, restricțiile de circulație pot viza un anumit interval orar din timpul săptămânii și în weekend iar ulterior finalizării Inelului de Centură A0 pot fi aplicate în întregime, cu excepția celor destinate transportului de persoane, a celor deținute sau utilizate de riverani sau a autovehiculelor care au drept de acces la sediul social al companiei ori la punctul de lucru declarat”, a mai scris el.

masini, trafic
SURSA FOTO: Pexels

Ionel Dancă vrea să implementeze mai multe restricții

Ionel Dancă susține că sunt necesare și mai multe rute alternative. Potrivit celor scrise de el, Consiliul Județean Ilfov trebuie să realizeze rute alternative de conectare la A0 și Centura Bucureștiului.

Acest lucru este necesar și la Berceni, unde „o infrastructură rutieră făcută fără cap a rupt comuna în două”, susține el.

Potrivit candidatului, accesul locuitorilor înspre și dinspre Bucuresti a fost blocat.

„În același timp, Consiliul Județean Ilfov trebuie să realizeze rute alternative de conectare la A0 și Centura Bucureștiului, așa cum este nevoie la Berceni, unde o infrastructură rutieră făcută fără cap a rupt comuna în două și a blocat accesul locuitorilor înspre și dinspre Bucuresti. Urmează o nouă problemă cu A0 la Măgurele și Dărăști-Ilfov!

La fel, la Chitila există variante alternative de drum județean la DN7 care pot fi extinse și date în folosință. Sau la Chiajna, unde o barieră de cale ferată creează blocaje rutiere infernale pentru locuitori, trebuie propuse soluții alternative.

Iar la Bragadiru, ca și în alte localități din jurul Bucureștiului, în colaborare cu Primăria Generală a Capitalei, Consiliul Județean Ilfov trebuie să realizeze conexiunile cu drumurile radiale de acces în București”, a mai spus el.

Dancă critică modul în care s-au realizat lucrări de modernizare

Acesta critică modul în care s-au realizat lucrări de modernizare pe unele dintre drumurile judeţene din zonele Tâncăbeşti, Ştefăneşti, Dascălu sau Grădiştea. El spune că acestea au fost făcute „de mântuială”. Drumurile nu au trotuare sau limitatoare de viteză în zonele intravilane şi nici canale de colectare a apelor pluviale.

„În fine, și acolo unde s-au făcut lucrări de modernizare ale drumurilor județene, cum am văzut la Tâncăbești, Ștefănești, Dascălu sau Grădiștea, pentru a da doar câteva exemple, nu mai merge așa, cu lucrări de mântuială, fără trotuare și fără limitatoare de viteză în zonele intravilane, fără canale de colectare a apelor pluviale și cu rigole puse de fațadă”, a conchis candidatul Alianţei Dreapta Unită la preşedinţia Consiliului Judeţean Ilfov.