Aceste mașini au fost confiscate. S-a decis eliminarea acestor abţibilduri de pe vehicule

Fiat

O acțiune de amploare a avut loc în portul Livorno din Italia, unde poliția fiscală a intervenit pentru a confisca peste 130 de automobile Fiat Topolino, importate din Maroc.

Scandalul automobilelor Fiat Topolino: Italia confiscă peste 130 de vehicule din Maroc

O acțiune dramatică a avut loc în portul Livorno din Italia, unde poliția fiscală a intervenit pentru a sechestra peste 130 de automobile Fiat Topolino, importate din Maroc. Motivul acestui sechestru a fost legat de abţibildurile aplicate pe portierele acestor mașini, care purtau culorile drapelului italian, ridicând suspiciuni cu privire la originea lor autentică. Informația a fost confirmată de către un purtător de cuvânt al Stellantis Italia, într-un raport transmis de Reuters.

Controversele legii „Made in Italy”

Decizia de a reține vehiculele la sosirea lor din Maroc, unde au fost asamblate, este motivată de presupusa încălcare a legii „Made in Italy”. Această legislație impune reglementări stricte privind etichetarea și prezentarea produselor fabricate în afara Italiei drept produse de origine italiană. Mai mult, această lege a generat deja dispute, cum ar fi schimbarea numelui primului model complet electric al mărcii Alfa Romeo din ‘Milano’ în ‘Junior’, din cauza criticilor primite de la Guvernul italian în legătură cu locul de producție al mașinii.

Despre originea contestată a automobilelor Fiat Topolino

Stellantis a susținut că abţibildurile cu culorile drapelului italian au fost aplicate cu scopul de a indica originea antreprenorială a produsului și că opera în conformitate cu legea. Cu toate acestea, pentru a evita orice dispută ulterioară, s-a decis eliminarea acestor abţibilduri de pe vehicule.

Modelul original Fiat Topolino, care în limba italiană înseamnă „șoricel”, a fost unul dintre primele automobile de masă produse în Italia, începând cu anul 1936. Noua versiune a acestui model era programată să fie lansată la un preț de pornire de 9.890 de euro.

Context și implicații

Stellantis, rezultatul fuziunii dintre grupul francez PSA și Fiat Chrysler, a fost criticat de guvernul italian pentru planurile sale de disponibilizare în Italia și mutarea producției în țări cu costuri mai mici. În ciuda acestor controverse, compania a anunțat că va începe să vândă vehicule electrice de la partenerul său chinez Leapmotor în nouă țări europene, inclusiv în România, într-o încercare de a-și extinde oferta de mașini accesibile.

Informații despre Stellantis

Stellantis este un conglomerat care cuprinde 14 mărci renumite de automobile și două brațe de mobilitate, care vizează nu doar transportul, ci și conectarea oamenilor. Cu accentul pe mobilitatea durabilă, compania urmărește să atingă obiectivul de zero carbon net până în 2038, conform planului strategic Dare Forward 2030.

Stellantis se angajează să ofere produse și servicii de înaltă tehnologie. Prin parteneriate și colaborări, compania se concentrează pe dezvoltarea și scalarea soluțiilor pentru o gamă completă de mobilitate durabilă, de la vehicule autonome și conectate la micro-mobilitate și avioane electrice.

Cu operațiuni în peste 30 de țări și o comunitate diversă de peste 160 de naționalități, Stellantis este una dintre cele mai diverse companii din lume, conectând oameni și idei din întreaga lume. Prin cotațiile sale la bursele de valori din New York, Milano și Paris, compania creează oportunități pentru acționari, angajați și comunitățile locale.