Opoziția germană nu este de acord cu planul UE privind interdicția motoarelor cu combustie internă: Interzicerea totală merge prea departe
Planul Uniunii Europene de a interzice motoarele cu ardere internă a fost denunțat, vineri, 28 octombrie, de către Uniunea Creștin Democrată și Asociația Industriei Auto din Germania.
Acest denunț vine în contextul în care Consiliul Uniunii Europene va trebuie să confirme un acord preliminar în acest sens. Amintim că executivul comunitar dorește ca, din anul 2035, autoturismele cu motoare pe benzină, motorină sau hibride să fie interzise, planul permițând doar motoarele cu emisii zero de dioxid de carbon.
Planul Uniunii Europene mai prevede și scăderea nivelului emisiilor produse de autoturismele noi cu 55% până în anul 2030, dar și reducerea emisiilor produse de camionete. În ceea ce privește acestea, ele vor trebui să fie reduse cu jumătate până în 2030.
Acordul este primul pas în adoptarea propunerilor legislative, care fac parte din pachetul „Pregătiți pentru 55”, prezentat de către Comisia Europeană în luna iulie a acestui an în cadrul Conferinței COP27.
Amintim că planul a fost aprobat doar la nivel informal, fiind nevoie de votul Parlamentului European (majoritate) și cel al Consiliului Uniunii Europene (unanimitate).
„Acordul transmite un semnal puternic industriei şi clienţilor: Europa îmbrăţişează tranziţia spre mobilitate cu emisii zero”, a declarat Frans Timmermans, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene responsabil de aplicarea „Acordului Verde European”, scrie Politico.
Uniunea Creștin Democrată din Germania contestă planul Uniunii Europene
Deputatul formațiunii Uniunea Creștin Democrată din Germania, Jens Gieseke, a precizat că interzicerea completă a tehnologiei motorului cu ardere internă merge prea departe.
„Interzicerea totală a tehnologiei motorului cu ardere internă merge prea departe. Din punctul nostru de vedere, trebuia să fie o reglementare voluntară pentru biocombustibili şi carburanţi sintetici”, a fost declarația acestuia.
Nici Asociația Industriei Auto din Germania nu este fericită cu planul Uniunii Europe. Președintele Asociației, Hildegard Muller, spune că este ignorat din partea blocului comunitar să vină cu obiective pentru 2030 fără să se adapteze la actualele evoluții.
Președintele Asociației Industriei Auto din Germania se referea la nivelul rețelelelor de încărcare a vehiculelor electrice, la resursele energetice, tarifele la electricitate și la ciclul de producție.
Unele organizații de mediu nu sunt nici ele de acord cu planul Uniunii Europene și consideră că producția de vehicule electrice nu va fi mai puțin poluantă, din punctul de vedere al ciclului de fabricare și a materiilor prime.