Vești importante pentru șoferii care dețin aceste mașini. Un proiect de lege aflat în dezbatere la Senat prevede ca acestea să fie interzise pe drumurile publice. Inițiatorii proiectului au spus că au luat această decizie din cauza numărului crescut de accidente rutiere.
Șoc total pentru cei cu aceste mașini! Vestea venită este absolut fără precedent. Nimeni nu se aștepta la asta
Proiectul de lege de la Senat prevede ca mașinile de epocă și cele care au volanul pe partea dreaptă și înmatriculate în România să fie interzise pe drumurile publice. Inițiatorii proiectului spun că scopul acestuia este de a îmbunătăți siguranța rutieră, prin limitarea circulației mașinilor înmatriculate în România, dar care au volanul pe partea dreaptă.
Cu toate acestea, vor fi exceptate de la regulă mașinile istorice și mașinile utilitare, precum și cele folosite pentru curățenia stradală.
Ce sancțiuni se vor aplica
Dacă proiectul de lege se va aplica, șoferii care vor conduce în continuare o mașină cu volanul pe dreapta, atunci aceștia vor risca amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei, respectiv de la șase la opt puncte-amendă. Amintim că în acest an, punctul de amendă a rămas plafonat la 145 de lei.
Pe lângă amendă, cei care vor fi prinși că se deplasează în astfel de mașini vor rămâne fără talonul acesteia. Pentru a-l recupera este nevoie ca șoferul să mute volanul mașinii de pe partea dreaptă, pe cea stângă.
“Intervenţia legislativă este necesară, deoarece numărul total de accidente produse de maşini cu volanul pe dreapta depăşeşte 10% din totalul accidentelor pe an. Coliziunile sunt frontale, iar posibilitatea de evitare este nulă din cauza lipsei de vizibilitate a şoferilor acestor maşini”, își motivează propunerea inițiatorii ei.
Lovitură totală pentru românii cu maşini mai vechi de 15 ani
În cadrul conferinței de presă, ministrul Mediului, Barna Tanczos, a precizat că România s-a angajat să reducă numărul mașinilor mai vechi de 15 ani. Acesta spune că din funcția de ministru interimar vine doar cu o propunere în acest sens, reiterând că statul ar trebui să susțină predarea acestor autovehicule vechi.
„În PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, n.r.), România s-a angajat să reducă numărul maşinilor mai bătrâne de 15 ani. Până când nu vom avea un guvern care să-şi asume această decizie ar fi prematur, în calitate de ministru interimar, să dau eu soluţia. Propunerea mea este aceeaşi pe care am spus-o de mai multe ori. Statul să vină să susţină predarea acestor maşini mai vechi de 15 ani cu o anumită sumă de bani.”, spune acesta.