Este vorba despre toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5. Acesteavor plăti vigneta ”Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 24 octombrie.
Proiectul arată că, începând cu 1 ianuarie 2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din Bucureşti va fi restricţionat zilnic, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 7,00 – 22,00.
Pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti este permis fără restricţii pe toate arterele. Maşinile Euro 3 şi Euro 4 pot circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vignetei. Pentru automobilele non-euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, stabilită prin proiect în perimetrul delimitat de Piaţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – şos. Pandurilor – şos. Cotroceni – Splaiul Independeţei – str. Ştirbei Vodă – str. Berzei – str. Buzeşti – Piaţa Victoriei. În restul Capitalei, maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 au drept de circulaţie pe bază de vignetă.
Conform documentului postat pe site-ul PMB, cel mai mult vor plăti posesorii de autoturisme non-euro, preţul vignetei în cazul acestora ajungând la 1900 lei pe an, iar cel mai puţin deţinătorii de maşini Euro 4, care vor plăti 500 lei pe an. Vignetele se pot achiziţiona pentru o zi, o lună, şase luni sau un an. Circulaţia fără vignetă va fi sancţionată cu amenzi cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei.
Sumele încasate vor constitui venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului şi al mobilităţii urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor şi a calităţii aerului, se arată în proiectul de hotărâre.