Cutremur pe piața auto din UE! Guvernele au interzis vânzarea acestor mașini. Se aplică din 2035

Amânarea interdicției cu 5 ani cerută de 5 state europene, printre care și România, nu a fost aprobată, iar acordul la care au ajuns miniștrii Mediului europeni face ca trecerea la vehiculele cu emisii zero să fie inevitabilă. Parlamentul European a votat în favoarea acestui lucru la începutul luni iunie.

Organizația europeană Transport&Environment a declarat că această decizie pune capăt controlului exercitat de industria petrolieră asupra transporturilor și oferă Europei o șansă de a se decarboniza până în 2050.

„Guvernele europene au luat decizia istorică de a pune capăt vânzării de mașini poluante. Transportul este cea mai mare sursă de emisii, iar automobilele reprezintă cea mai mare parte a problemei. Astăzi este un pas uriaș înainte pentru lupta împotriva schimbărilor climatice, dar și pentru poluarea aerului și pentru a face vehiculele electrice mai accesibile.”, a declarat Julia Poliscanova, Director departamentului pentru vehicule și mobilitate de la T&E.

Miniștrii Mediului din UE au convenit că producătorii nu ar trebui să primească credite

„Suntem în linie dreaptă, peste 13 ani nu vor mai ieși automobile cu motor cu combustie internă pe porțile fabricilor europene. Până atunci guvernul și Uniunea Europeană trebuie să aibă grijă de lucrătorii din industria automotive. Decarbonizarea și electrificarea sectorului auto nu trebuie să aibă costuri sociale, iar un fond al tranziției juste va fi necesar și în acest domeniu”, consideră Raul Cazan, Președintele asociației 2Celsius.

Miniștrii Mediului din UE au convenit că producătorii nu ar trebui să primească credite în vederea atingerii obiectivelor lor privind emisiile de CO2 pentru mașinile alimentate cu E-combustibili (carburanți sintetici) și că este necesară reglementarea acestora pe viitor. Automobilele alimentate cu e-combustibili emit mult mai mult CO2 decât vehiculele electrice cu baterii pe parcursul ciclului de viață și produc la fel de multe emisii toxice de oxizi de azot (NOx) ca și vehiculele pe benzină. T&E a cerut deputaților europeni să elimine orice posibilitate de a crea o portiță de scăpare pentru combustibilii sintetici, care sunt și mai scumpi, iar pentru producerea lor este nevoie de mai multă energie electrică decât electrificarea direct a vehiculelor.

„Sfârșitul motorului cu combustie este o veste excelentă pentru climă. Dar noile propuneri privind combustibilii sunt o diversiune. Haideți să nu mai pierdem timpul cu e-combustibilii pentru autoturisme și camionete și să ne concentrăm în schimb pe extinderea încărcării, pe recalificarea lucrătorilor pentru tranziția electrică și pe aprovizionarea responsabilă cu materiale pentru baterii”, susține Julia Poliscanova.