Într-o postare pe pagina personală de Facebook, Clotide Armand a anunţat că Primăria Sectorului 1 a elaborat un proiect de hotărâre de consiliu privind„ridicarea maşinilor parcate neregulamentar şi a celor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public/privat al statului”.
În prezent, proiectul este pus în dezbatere publică, însă Clotilde Armand a precizat și ce tarife se vor aplica pentru recuperarea mașinilor ridicate.
În ceea ce privește zonele publice, potrivit primarului, aestae sunt zonele pietonale, spațiile verzi, dar și parcările de reședință. Totodată, Clotilde Armand susține că noul proiect va decongestiona traficul din Sectorul 1.
„Ridicăm maşinile parcate neregulamentar pe domeniul public! Administraţia locală a Sectorului 1 intenţionează să ridice maşinile parcate neregulamentar pe domeniul public al Sectorului 1 sau în alte locuri decât drumul public (zone pietonale, spaţii verzi, scuaruri, parcări de reşedinţă). Pentru decongestionarea traficului, Primăria Sectorului 1 a elaborat un proiect de hotărâre de consiliu privind ridicarea maşinilor parcate neregulamentar şi a celor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public/privat al statului.
Acest proiect este pus în dezbatere publică pe site-ul www.primariasector1.ro şi orice persoană interesată îl poate consulta accesând următorul link: https://www.primariasector1.ro/proiecte-supuse-dezbaterii… Potrivit prevederilor art. 7 alin. (4) din Legea 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică locală, republicată, până în data de 12.04.2021, se pot trimite în scris, pe adresele de e-mail registratura@primarias1.ro şi secretariat@primarias1.ro, propuneri, sugestii şi opinii cu valoarea de recomandare privind acest proiect de hotărâre. Totodată, pe site-ul instituţiei, este disponibil şi un formular on-line pentru colectarea propunerilor, opiniilor şi recomandărilor”, a scris Clotilde Armand vineri pe Facebook.
Unde se duc mașinile ridicate
Primarul Sectorului 1 mai precizează că regulamentul prevede că „sunt supuse ridicării, transportului şi depozitării în spaţii special amenajate până la eliberarea lor de către proprietarii/deţinătorii legali vehiculele staţionate neregumentar pe domeniul public sau în alte locuri decât drumul public (zone pietonale, spaţii verzi, scuaruri, parcări de reşedinţă etc.)”.
În același timp, aceasta a mai adăugat că acţiunea de ridicare va fi realizată de către Administraţia Domeniului Public Sector 1 sau de către un operator contractat care va deţine autovehicule şi dotarea necesară.
În ceea ce privește depozitarea mașinilor, potrivit edilului, toate vehiculele ridicate vor fi depozitate în spaţii special amenajate în acest scop pe teritoriul Municipiului Bucureşti.
„Aceluiaşi regulament se supun şi vehiculele staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice aflate în administrarea Consiliului Local Sector 1 şi vehiculele parcate pe locurile de parcare adaptate, rezervate şi semnalizate prin semn internaţional pentru persoanele cu handicap.
Care este procedura propusă pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar? Acţiunea de ridicare va fi realizată de către Administraţia Domeniului Public Sector 1 sau de către un operator contractat care va deţine autovehicule şi dotarea necesară pentru practicarea activităţii de ridicare a vehiculelor/rulotelor/remorcilor.
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor principale din Regulament, precum şi dispunerea măsurilor de ridicare se va face de către poliţiştii rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Bucureşti ori de către poliţiştii locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie Locală Sector 1, care vor avea calitatea de agenţi constatatori. Ridicarea vehiculului nu se dispune, sau dacă a fost dispusă, nu se pune în executare în cazul în care în maşină este vizibilă prezenţa unor persoane. Vehiculele ridicate vor fi depozitate în spaţii special amenajate în acest scop pe teritoriul Municipiului Bucureşti şi dotate cu tot ceea ce este necesar pentru desfăşurarea acestei activităţi”, mai scrie Armand.
Cât costă ridicarea mașinii
Clotilde Armand a vorbit și despre taxele pentru recuperarea maşinilor ridicate. Mai exact, potrivit ediului, șoferii care vor să-și recupereze mașinile, vor plăti sume între 270-75 de lei în funcție de mașină, dar și de perioada în care aceasta este depozitată.
Astfel, 200 lei vor plătii șoferi pentru vehiculele cu masă maxim autoritzată de până la 5 tone şi 270 lei pentur cele cu masă de peste 5 tone. Totodată, tariful de depozitare este de 75 de lei în primele 24 de ore şi 25 de lei/pe zi după intervalul de 24 de ore, adaugă Armand.
„Care este taxa pentru recuperarea maşinii ridicate? Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului/deţinătorului/utilizatorului legal al acestuia şi doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport şi depozitare, în baza certificatului de înmatriculare/înregistrare în original sau a oricărui act din care să rezulte dreptul de proprietate sau folosinţă asupra vehiclului/remorcii/rulotei.
Taxele sunt:
– Tarifele de ridicare sunt: 200 de lei pentru vehicule cu masa maxim autorizată de până la 5 tone, inclusiv, şi 270 de lei pentru vehicule cu masa maxim autorizată de peste 5 tone.
– Tarifele de transport sunt de 150 de lei pentru vehicule cu masa maxim autorizată de până la 5 tone, inclusiv, şi 200 de lei pentru vehicule cu masa maxim autorizată de peste 5 tone.
– Tariful de depozitare este de 75 de lei în primele 24 de ore şi 25 de lei/pe zi după intervalul de 24 de ore”, conchide primarul Sectorului 1.
Sursă foto: INQUAM Photos, Octav Ganea